VÁLLALATI CSOPORTOK JELLEMZÉSE A TELJESÍTMÉNY-MÉRÉSI ESZKÖZÖK HASZNÁLATÁNAK SZEMPONTJAIBÓL ---- Its title in English: CHARACTERIZATION OF COMPANIES WITH A VIEW TO USE OF PERFORMANCE MANAGEMENT TOOLS

Csesznák, Anita (2006) VÁLLALATI CSOPORTOK JELLEMZÉSE A TELJESÍTMÉNY-MÉRÉSI ESZKÖZÖK HASZNÁLATÁNAK SZEMPONTJAIBÓL ---- Its title in English: CHARACTERIZATION OF COMPANIES WITH A VIEW TO USE OF PERFORMANCE MANAGEMENT TOOLS. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
438kB

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányom a „Versenyben a világgal” kutatási program 2004. tavaszán készült felmérésének 301 elemű vállalati adatait elemzi. A fő célom az volt, hogy az előzetesen definiált kategóriák kialakítása után faktor-analízis segítségével szűkítsem a változók körét, és kiválasszam azokat a mesterséges változókat, amelyek alapján vállalati csoportok alakíthatók ki. A klaszter-analízis segítségével meghatározott vállalatcsoportokat azután több szempontból is megvizsgáltam, jellemeztem. Elemeztem azt, hogy az egyes csoportokba került vállalatok mely tulajdonságaik alapján különböznek a leginkább egymástól, különböző-e a méretük, illetve az Unióhoz való csatlakozásunk idején a várakozásaik. Ezek után azt is megvizsgáltam, hogy a teljesítményük elemzésére azonos, vagy különböző módszereket használnak-e az egyes csoportokba tartozó vállalatok. A tanulmány utolsó részében pedig azt elemeztem, hogy a teljesítmény mérésekor mennyire konzekvensek a vállalataink, vagyis valóban azokat a módszereket használják-e, amelyeket fontosnak tartanak. Ennek vizsgálatára átalakítottam egy már létező mérőszámot, hogy az alkalmas legyen annak jellemzésére, hogy az egyes vállalatcsoportok a módszerek alkalmazásakor mennyire térnek el a hasznosság alapján „optimálisnak” tartott használati aránytól. ------- The study analyses the main characteristics of the companies involved in the Competitiveness Research Program organised by the Competitiveness Research Centre at the Corvinus University of Budapest. The survey was carried out during the spring of 2004, at the moment of accession to the European Union. The companies are divided into six groups by factor-analysis, and are analysed the performance measurement and performance management practice in each category.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:faktoranalízis, klaszteranalízis, teljesítmény-mérés, vállalati jellemzõk, vállalati teljesítmény, factoranalysis, cluster analysis, performance measurement, enterprise characteristics, company performance
Témakör:Vállalati vezetés
Vállalati szervezet
Termelésmenedzsment
Azonosító kód:183
Feltöltő: Mónika Szatmári
Elhelyezés dátuma:31 Aug 2007
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:04

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap