Wimmer, Ágnes and Szántó, Richárd (2006) TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT ÉS ÉRTÉKTEREMTÉS AZ ÉRINTETTEKKEL VALÓ KAPCSOLATOK KEZELÉSE TÜKRÉBEN - 2006 ------- Its title in English: PERFORMANCE MANAGEMENT AND VALUE CREATION – A STAKEHOLDER APPROACH. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.
![]()
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
518kB |
Abstract
Tanulmányunkban az érintettkapcsolatok (stakeholder relationships) kezelése szempontjából értékeljük a hazai vállalatokat, elsősorban az érintettekkel kapcsolatos szemléletmódot, s az ezt támogató eszközöket állítva a középpontba. Elemzéseinkhez az értékelés hátterét a Cranfieldi Teljesítménymérési Kutatóközpont érintettszemléletű teljesítménymenedzsment megközelítése, a teljesítményprizma adja. Ennek megfelelően az érintettekkel való kapcsolatok mindkét irányát vizsgáljuk: figyelmet fordítunk az érintettek elvárásainak észlelésére, illetve az érintettekkel kapcsolatos vállalati elvárásokra egyaránt. Hogyan észleli, s fogalmazza meg az érintettek elvárásait, igényeit a vállalat, s mennyire befolyásolják az érintettek elvárásai a vezetők döntéseit? Milyen elvárásokat támaszt érintettjeivel szemben a vállalat, hogyan értékeli az érintettek hozzájárulását a vállalat tevékenységéhez? Ezen elvárások észlelése tükrében képet alkothatunk az alkalmazott menedzsment eszközökről, a vállalati információs rendszerről, a teljesítménymérési és -menedzsment gyakorlatról is: mennyiben támogatják az érintettekkel való kapcsolat kezelését, fejlesztését? Tanulmányunkban az általános kép áttekintése mellett a kutatásban elemzett különböző vállalati csoportok szemléletének és gyakorlatának eltéréseit is értékeljük. -------- The paper analyses the stakeholder relationship characteristics of Hungarian companies, based on the data of the Competitiveness research program. During our research we used the stakeholder-focused approach to performance management of the Cranfield Centre for Business Performance. The Performance Prism approach emphasises both directions of these relationships: the expectations of the stakeholders are taken into account, so do the expectations from the company’s side. We analyse how the firms perceive and express the expectations and needs of their stakeholders, and to what extent this expectations influence their decision making. We assumed that the companies also raise expectations to their stakeholders, and they evaluate the contribution of the different stakeholder groups to the firm’s activity. Regarding these expectations we could also depict how management information systems, performance measurement and management practice and other management tools support the maintenance and development of the relationship with the stakeholders. Beyond the general picture we wanted to differentiate among certain company clusters and explore the differences among these groups.
Item Type: | Monograph (Working Paper) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | érintettkapcsolatok, teljesítményprizma, értékteremtés, teljesítménymérés és -menedzsment, stakeholder relationships, performance prism, value creation, performance measurement and management |
Subjects: | Human resource management Decision making Management Business organisation |
ID Code: | 198 |
Deposited By: | Mónika Szatmári |
Deposited On: | 10 Sep 2007 |
Last Modified: | 01 Jul 2016 04:04 |
Repository Staff Only: item control page