THE IMPACT OF MARKETING ORIENTED PRODUCT DEVELOPMENT ON NEW PRODUCT PERFORMANCE ----- Its title in Hungarian: A marketing orientált termékfejlesztés hatása az új termék teljesítményre

Kiss, János (2009) THE IMPACT OF MARKETING ORIENTED PRODUCT DEVELOPMENT ON NEW PRODUCT PERFORMANCE ----- Its title in Hungarian: A marketing orientált termékfejlesztés hatása az új termék teljesítményre. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
303kB

Absztrakt (kivonat)

Abstract. In the new product innovation management literature a lot of empirical studies have supported the importance of marketing orientation as a key success factor of new products. The purpose of this paper is to examine on a Hungarian sample if there is a connection between marketing oriented product development and new product performance. Firms were clustered into two product performance categories. ANOVA analysis showed significant correlation between R&D/marketing interface and new product performance, while variables associated with costumer orientation were not significant. The study was based on data “In Global Competition 2004 – 2006” survey. This paper was presented at the INCODE conference (INCODE, 2008). ----- Absztakt. Számos felmérés bizonyítja, hogy az új termékek sikerét nagyban elősegíti a marketing orientált fejlesztési gyakorlat. A „Versenyben a világgal 2004-2006” felmérés adatbázisán ennek relevanciáját vizsgáltuk. A vonatkozó szakirodalomból kiindulva, a felmérés kérdőívéből kiválasztottuk azokat a változókat, amelyekkel a marketing orientált termékfejlesztés leginkább jellemezhető. Öt változóval írtuk le a fogyasztó orientációt, míg egy változónk volt a K+F/marketing együttműködésre. Eredményeink szerint azok a vállalatok, amelyeknél a K+F és a marketing részlegek szorosan együttműködnek, jobb termékfejlesztési teljesítményt érnek el. Ugyanakkor a fogyasztó orientáció és a termékfejlesztési teljesítmény között nem találtunk szignifikáns kapcsolatot. A tanulmány megjelent a pécsi INCODE konferencia kötetében (INCODE, 2008).

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:Keywords: ANOVA analysis, market orientation, R&D/marketing interface, new product development, new product performance ----- Kulcsszavak: ANOVA elemzés, piaci orientáció, K+F/marketing együttműködés, termékfejlesztés, új termék teljesítmény
Témakör:Marketing
Innováció, tudásgazdaság
Azonosító kód:308
Feltöltő: Krisztina Kulcsár
Elhelyezés dátuma:06 Feb 2009
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:05

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap