Elemzés vagy megérzés: a stratégiai döntéshozatal gyakorlata Californiában és Magyarországon ----- It's title in English: Analysis or Intuition: Strategic decision making in California and Hungary

Zoltayné Paprika, Zita (2010) Elemzés vagy megérzés: a stratégiai döntéshozatal gyakorlata Californiában és Magyarországon ----- It's title in English: Analysis or Intuition: Strategic decision making in California and Hungary. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
469kB

Absztrakt (kivonat)

Absztrakt: Stratégiai döntéseket jellemzően a vállalatok felsővezetői, vezérigazgatók és elnökök hoznak. Ennek szellemében 40 felsővezetőt kérdeztünk két nagyon különböző régióban (Kaliforniában és Magyarországon) egy összehasonlító kutatás keretében. A két országban tizenkét válaszadó vezérigazgató, elnök, alelnök, vagy felelős vezető volt (rájuk, mint Vezetőkre hivatkoztunk), miközben nyolcan alapítói és többségi tulajdonosai voltak saját vállalkozásuknak (őket nevezzük Vállalkozóknak). A kutatás három területre irányult: 1) Hogyan hoznak döntéseket a felsővezetők a valóságban a világ e két különböző táján; 2) Mennyiben különböznek - ha egyáltalán különböznek - a Vállalkozók és a Vezetők az alkalmazott döntéshozatali közelítésmódot tekintve, amikor az analitikus gondolkodást az intuícióikkal kombinálják; 3) Mik a hasonlóságok és a különbségek a menedzsment képességekben és a döntéshozatali rutinokban a Vállalkozók és a Vezetők között a vizsgált menedzsment kultúrákban. ----- Abstract: Strategic decision making is usually conducted by a firm’s top management, led by the CEO or the President of the company. In keeping with this, 40 top level managers in two very different regions (California, USA and Hungary) were targeted in a comparative research study. In the two countries, twelve of the managers were CEOs, Presidents, Vice Presidents or Chief Officers (hereafter referred to as Executives) while eight were founders and majority owners of their own enterprises (hereafter referred to as Entrepreneurs). The research focused on the following 3 areas: 1) How top level managers really make strategic decisions in these two different parts of the world; 2) How Entrepreneurs and Executives differ, if at all, in their approach to strategic decision making when they combine analytical thinking with their intuition; 3) The similarities and differences in management skills and decision making routines between Entrepreneurs and Executives within the investigated management cultures.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:Kulcsszavak: döntéshozatal, analitikus gondolkodás, intuíció, menedzsment képességek ----- Keywords: decision making, analytical thinking, intuition, management skills
Témakör:Nemzetközi gazdaság
Pszichológia
Döntéselmélet
Vállalati vezetés
Azonosító kód:320
Feltöltő: Krisztina Kulcsár
Elhelyezés dátuma:29 Márc 2010 11:44
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:05

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap