A rendszerváltás után alapított és nemzetközileg sikeressé vált magyar vállalatok versenyképessége ----- It's title in English: The competitiveness of Hungarian companies that were founded and became successful internationally after the change of the economic system

Kozma, Miklós and Könczöl, Erzsébet (2012) A rendszerváltás után alapított és nemzetközileg sikeressé vált magyar vállalatok versenyképessége ----- It's title in English: The competitiveness of Hungarian companies that were founded and became successful internationally after the change of the economic system. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
273kB

Absztrakt (kivonat)

A műhelytanulmány annak a kutatási munkának az első eredménye, amelyben a rendszerváltás után nemzetközileg sikeressé vált magyar vállalatok sikertényezőinek elemzését tűztük ki célul. A kérdés jelentőségét abban látjuk, hogy a magyar piac korlátozott belső nagysága miatt a sikeres magyar vállalatok számára a külföldön való terjeszkedés megkerülhetetlen stratégiai követelmény. A mélyinterjúkon alapuló kutatáshoz szakirodalmi áttekintést végeztünk, összeállítottuk kutatási propozíciónkat, kidolgoztuk a mélyinterjúknál használandó kérdéslistát. Ez a műhelytanulmány az első két mélyinterjú anyagát tartalmazza, de kidolgozás és előkészítés alatt vannak további vállalati esettanulmányok is. ------- This working paper presents the first results of our research project aiming to analyze the success factors of Hungarian companies that became successful internationally after the change in the economic system in Hungary. We believe this is a significant topic as international expansion for successful Hungarian companies is a strategic requirement, due to the limited size of domestic markets. Our research is methodologically based on in-depth interviews, backed by literature review. We have developed propositions and an outline for semi-structured interviews. This working paper covers the recorded material of two in-depth interviews of executives from two different companies, while additional case studies are still being prepared.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:vállalatok nemzetközivé válása, esettanulmány, entering to foreign markets, business cases
Témakör:Nemzetközi gazdaság
Gazdasági fejlődés
Azonosító kód:372
Feltöltő: Krisztina Kulcsár
Elhelyezés dátuma:30 Máj 2012 13:11
Utolsó változtatás:19 Jún 2023 09:15

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap