Vitás kreativitás – szakirodalmi áttekintés a kreativitás fogalmáról

Derecskei, Anita and Zoltayné Paprika, Zita (2012) Vitás kreativitás – szakirodalmi áttekintés a kreativitás fogalmáról. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
684kB

Absztrakt (kivonat)

Absztrakt: A kreativitás fogalmát gyakran emlegetik a gazdasággal és a versenyképességgel összefüggésben. Ahhoz, hogy ezt a fogalmat kutatásaink során vizsgálni és lehetıség szerint mérni is tudjuk, elengedhetetlen, hogy megfelelıen definiáljuk. Mi a tudományelméletben elfogadott, de nem szokványos módon fogunk hozzá a definiáláshoz, ugyanis elsı körben úgy határoljuk le a fogalmat, hogy számba vesszük, mit nem tartunk kreativitásnak. A közgazdászok számára legnagyobb kihívás egy, a gazdaság szempontjából is megfelelı kreativitás definíció megtalálása. Ugyanis jól látszik, – s tanulmányunkkal is ezt igyekszünk majd bizonyítani – hogy ahány szerzı eddig foglalkozott a kreativitással, annyiféle definíció született rá (Nyström, 1983; idézi Iványi – Hoffer, 1999). ----- Abstract: The concept of creativity is frequently mentioned together with the economy and competitiveness. In order to be able to examine and measure this notion during our research it is crucial to define it clearly. We set about the definition in a way that is accepted in scientific theory, but not usual, namely, first we border the notion by reviewing what we do not consider creativity. The greatest challenge for the economists is to find the definition that is appropriate from an economic viewpoint. It is apparent – and we will endeavor to prove this in our study – that there are as many definitions to creativity as authors who have dealt with it so far (Nyström, 1983, Iványi – Hoffer, 1999).

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:Kulcsszavak: kreativitás, definíció, innováció, versenyképesség ----- Key words: creativity, definition, innovation, competitiveness
Témakör:Innováció, tudásgazdaság
Azonosító kód:445
Feltöltő: Krisztina Kulcsár
Elhelyezés dátuma:25 Jún 2012 13:04
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:06

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap