A vállalati hálók elméleti vonatkozásai ----- Its title in English: The theoretical background of corporate networks

Pecze, Krisztina (2002) A vállalati hálók elméleti vonatkozásai ----- Its title in English: The theoretical background of corporate networks. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Tanszék, Budapest.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
327kB

Absztrakt (kivonat)

A stratégia kutatás egyik kulcskérdése az, hogy miért különbözik a cégek stratégiai magatartása és nyereségessége. A kérdés megválaszolásának egy lehetséges új módja annak, felismerése, hogy a vállalatok társadalmi, szakmai és csereüzleti kapcsolati hálókba vannak beleágyazódva és együttműködnek más szervezeti szereplőkkel. Ezek a stratégiai hálók olyan szervezetközi kapcsolatokból állnak, melyek tartósak, a cég számára stratégiai jelentősséggel bírnak, így felölelik a cég kapcsolatrendszerét, mint vertikálisan, mint horizontálisan, legyen szó akár beszállítókról, vevőkről, versenytársakról vagy más szereplőkről, és beletartoznak az egyes iparágakon túlnyúló és a más országokat felölelő kapcsolatok is. Ebben a tanulmányban bemutatjuk a hálózatok alapegységét képező stratégiai partnerkapcsolatok jellemzőit, a különböző hálózati fogalmak értelmezését és a hálók elméleti vonatkozásait. ----------------------------------- A key question in strategy research is why firms differ in their strategic conduct and profitability. A possible way of answering this question is to recognise that firms are embedded in networks of social, professional and exchange relationships with other organizational actors. These strategic networks are composed of interorganizational ties that are enduring, are of strategic significance for the firm entering them, thus encompass a firm’s set of relationships, both horizontal and vertical, with other organizations, be they suppliers, customers, competitors, or others entities, including relationships across industries and countries. This paper presents the characteristics of strategic partnerships representing the basic units of networks, the interpretations of different network concepts and the different network theory connections.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:stratégiai partnerkapcsolatok, stratégiai hálók, stratégiai elméletek, tranzakciós költség elmélet, társadalmi struktúra elmélet, erőforrás alapú szemlélet, tudás alapú szemlélet, strategic partnerships, strategic networks, theories of strategy, transaction cost theory, social structure theory, resource-based view, knowledge-based view, agency theory
Témakör:Vállalati vezetés
Vállalati szervezet
Azonosító kód:45
Feltöltő: Andrea Faragó
Elhelyezés dátuma:21 Márc 2007
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:04

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap