Nagy pénz – kis foci avagy a paradigmaváltás lehetősége a magyar labdarúgásban ---- Its title in English: Big money - small football or the possibility of paradigm change in the Hungarian football industry

Kozma, Miklós and Nagy, Tamás (2002) Nagy pénz – kis foci avagy a paradigmaváltás lehetősége a magyar labdarúgásban ---- Its title in English: Big money - small football or the possibility of paradigm change in the Hungarian football industry. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Tanszék, Budapest.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
288kB

Absztrakt (kivonat)

Az 1990-es években Magyarországon a társadalmi és nemzetgazdasági rendszerváltás, valamint ezzel a mögöttes paradigmaváltás nagyrészt megtörtént. A futball gazdasági kérdései viszont azon területek közé tartoznak, ahol még csak a paradigmaváltás korai szakaszát éljük. A helyzet kialakulatlanságát mutatja, hogy a véleményformálók egy része már egy új paradigma radikális érvényesítésének igényét hirdeti: a tisztán üzleti alapú sport létrejöttét tartja szükségesnek. Alaposabb elemzéssel azonban felismerhetjük, hogy sem a régi államközpontú, sem a megváltásként hirdetett piaci paradigma nem alkalmas arra, hogy a magyar labdarúgás sikeres működésének kizárólagos alapját képezze. Ettől függetlenül, a paradigmaváltás jelenségének vizsgálata több, eddig kevéssé értett problémakörre irányítja rá a figyelmet. A paradigmák bemutatásán túl ezekből is kiemeljük az általunk legfontosabbnak ítélteket a cikkben. -------------------------------- In the 1990’s, Hungary saw through the major issues of the political and economic transition, together with the underlying change of paradigms. However, the economics of football is one of those areas, where we are only in the early stage of the change in paradigms today. The situation is turbulent: there are opinions claiming the realisation of a new paradigm of sport as a business. Deeper analysis shows, however, that neither the old centralistic, nor the long-awaited market-based paradigm can be an exclusive basis for a well-functioning system of Hungarian football. Apart from that, analyses of the change in paradigms reveal facets of football yet unexplained. A selection of these is also shown in the article.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:paradigma, sportüzlet, sportszolgáltatás, sportpolitika, labdarúgás, paradigm, sport business, sport services, sport policy, football
Témakör:Pénzügy
Kultúra. közművelődés, sport
Azonosító kód:54
Feltöltő: Andrea Faragó
Elhelyezés dátuma:21 Márc 2007
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:04

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap