A SERVQUAL (szolgáltatás-minőség) modell alkalmazhatóságának elemzése sokváltozós adatelemzési módszerekkel --- Its title in English: Multi-dimensional analysis of SERVQUAL model. An empirical study on the applicability of SERVQUAL in retail services

Becser, Norbert (2005) A SERVQUAL (szolgáltatás-minőség) modell alkalmazhatóságának elemzése sokváltozós adatelemzési módszerekkel --- Its title in English: Multi-dimensional analysis of SERVQUAL model. An empirical study on the applicability of SERVQUAL in retail services. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
385kB

Absztrakt (kivonat)

A minőség-rendszerek fejlődésével egyre nagyobb az igény arra, hogy a szolgáltatási szektorban is megjelenjenek olyan mérési eszközök, amelyek lehetőséget nyújtanak az adott szolgáltatás minőségi színvonalának elemzésére, és szükség esetén a minőség fejlesztésre irányuló döntések alátámasztására. Erre lehet alkalmas a fejlesztés alatt álló döntéstámogató rendszer (SQI-DSS), amelynek alapmodellje az amerikai kutatók által kidolgozott SERVQUAL-modell. A tanulmányban arra keresem a választ, hogy az alapmodell megfelelő-e, vagy szükséges módosításokat végrehajtani a modellben ahhoz, hogy az biztonsággal alkalmazható legyen az adott szolgáltatás minőségének mérésére, értékelésére. Az elemzéseket sokváltozós adatelemzési módszerekkel (Cronbach-alfa; faktor analízis; klaszter analízis) végeztem el ---------- As the relavance of “quality” is increasing we need measurement tools to support the evaluation of service quality, and to help decision making on service quality improvement. A decision support system (SQI-DSS) is being developed - based on the SERVQUAL model -, that could be suitable to be such a tool. Using multi-dimensional analisys (factor-analisys, cluster-analysis, Cronbach-alpha) I tested the reliability of the basic SERVQUAL model on retail services. Results are presented in the study.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:minőség, szolgáltatás, szolgáltatás minőség, minőség fejlesztés, statisztika, sokváltozós adatelemzés, faktor analízis, klaszter analízis, SERVQUAL, döntéstámogatás, quality, service, service quality, quality improvement, multi-dimensional analysis, factor analysis, cluster analysis, SERVQUAL, decision support
Témakör:Döntéselmélet
Vállalati vezetés
Azonosító kód:95
Feltöltő: Mónika Szatmári
Elhelyezés dátuma:22 Márc 2007
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:04

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap