Egyetemisták szabadidősport-(szolgáltatás) fogyasztása ------- Its title in English: Leisure sport (service)-consumption of university students

Szabó, Ágnes (2006) Egyetemisták szabadidősport-(szolgáltatás) fogyasztása ------- Its title in English: Leisure sport (service)-consumption of university students. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
362kB

Absztrakt (kivonat)

A szabadidősport nem alapszükséglet, az egyén döntése – jelen tanulmány esetében az egyetemi hallgató döntése – hogy diszkrecionális jövedelméből szán-e rá, és ha igen, mennyit. 2006 májusában 539 egyetemi hallgatót (közgazdászokat, jogászokat, mérnököket és bölcsészeket, mint ahogy 2004-ben egy hasonló kutatás esetében) kérdeztünk meg Interneten keresztül szabadidő eltöltési szokásaikról, értékorientációjukról és természetesen szabadidősport-fogyasztásukról: milyen gyakran, miért, mit sportolnak, miért azt az adott sportágat választják, hol, mennyi ideig sportolnak, mennyit költenek sportolásra, és milyen tényezők fontosak számukra egy szabadidősport-szolgáltató kiválasztásánál. A számtalan érdekes eredmény (melyeket a 2004-es tanulmány eredményeivel összevetettünk) közül kiemelendő, hogy a rendszeresen sportoló egyetemi hallgatók 57,7% igénybe vesz valamilyen üzleti alapon működő szabadidősport-szolgáltatót (míg a teljes lakosság mindössze 15 %-a teszi ezt). Az ár, a könnyű megközelíthetőség valamint a nyitvatartási idő a három legfontosabb tényező a szolgáltatók kiválasztásánál.------------ The leisure sport is not a basic material need, it depends on the individuals – in the case of this study on the university students – whether they would like to spend their disposable income on it or to what extent they are willing to do it. In May 2006, 539 university students were questioned via Internet (students of economics, law, engineering and arts, like in the case of a similar study in 2004) about their spare-time activities, their value judgements and naturally about their leisure sport consumption: how often, why, what kind of sport they do, why that, where, how long, how much it costs for them and what is important in the case of a leisure sport service. Among the several interesting outcomes (comparing with the outcomes of the former study) one of the most important is that 57,7 % of university students regularly doing sports use the leisure sport services (considering the whole society this number is only 15 %), in the case of which the price, the easy approach and the opening hours are of primary importance.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:egyetemi hallgatók, sportolási szokások, szabadidősport, szabadidősport-fogyasztás, szabadidősport-szolgáltató, szabadidős tevékenységek, university students, sports habits, leisure sport, leisure sport consumption, leisure sport service, spare-time activities
Témakör:Marketing
Kultúra. közművelődés, sport
Vállalati vezetés
Azonosító kód:114
Feltöltő: Mónika Szatmári
Elhelyezés dátuma:21 Márc 2007
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:04

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap