Kolos, Krisztina and Sz. Tóth, Gabriella and Gyulavári, Tamás (2005) A MARKETING HOZZÁJÁRULÁSA A VÁLLALATI VERSENYKÉPESSÉGHEZ --------- Its title in English CONTRIBUTION OF MARKETING TO COMPETITIVENESS OF HUNGARIAN COMPANIES. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
518kB |
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány a vállalati versenyképesség és a marketing kapcsolatát elemzi. A kutatás egy kérdőíves felmérésen alapul, amelyre 2004-ben került sor, a minta 301 vállalatból áll. A tanulmányban a vállalat tágabb piaci környezetéből indulunk ki, bemutatjuk a piaci orientáció jellemzőit, majd a marketing mix alakulását elemzzük. Az elemzés során kiemeljük az egyes vállalati jellemzők hatását és marketing tevékenység valamint a vállalati teljesítmény összefüggéseit. Tanulmányunkban megállapítjuk, hogy a vállalatok jelentős része marketing tevékenysége során a piaci igények elemzéséből indul ki, sőt az elmúlt öt évben e szemléletmódban is pozitív előre lépés történt. A vállalati szemléletmód a teljesítményt is befolyásolja, hiszen a vezető vállalatokra a minőségorientáció sokkal inkább jellemző, mint a többi vállalatra. E csoport a marketing eszközök vonatkozásában is előnnyel bír: mind a termékminőség, választék, versenyképes árak, elosztási csatornák, és imázs vonatkozásában jobbak a versenytársaiknál. ---------- The study focuses on the relationship between marketing and competitiveness of the firm. The research is based on a survey that took place in 2004. The sample consists of 301 companies. In our study we start from the larger marketing environment of the firm, we discuss market orientation and the state of art of marketing activities in terms of the marketing mix. In our analysis we highlight the impact of firm characteristics and show the relation between marketing activities and business performance. Our study shows that an important proportion of company bases its marketing activity on analysing market needs, which is positive step forward compared to previous findings five years ago. Type of market orientation influences business performance as well. Companies with highest business performance can be characterised by a stronger quality focus than other companies. This group has better marketing assets: in terms of quality, product range, competitive prices, distribution channels and corporate image, they are better than their competitors.
Tétel típus: | Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper)) |
---|---|
Kulcsszavak: | piaci orientáció, marketing tevékenységek, versenyelőny, marketing szervezet, market orientation, marketing activities, competitive advantage, marketing organisation |
Témakör: | Marketing |
Azonosító kód: | 161 |
Feltöltő: | Mónika Szatmári |
Elhelyezés dátuma: | 09 Aug 2007 |
Utolsó változtatás: | 01 Júl 2016 04:04 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap