STRATÉGIATÍPUSOK NAPJAINKBAN MAGYARORSZÁGON ---- Its title in English: TAXONOMY OF CORPORATE STRATEGIES IN TODAY’S HUNGARY

Hortovanyi, Lilla and Laczkó, Márk and Szabó, Zsolt Roland (2006) STRATÉGIATÍPUSOK NAPJAINKBAN MAGYARORSZÁGON ---- Its title in English: TAXONOMY OF CORPORATE STRATEGIES IN TODAY’S HUNGARY. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
1MB

Absztrakt (kivonat)

Empirikus tanulmányuk arra a kérdésre keresi a választ, hogy az Európai Uniós csatlakozás küszöbén a hazai vállalatok jellemzően hogyan szállnak szembe versenytársaikkal adott piaci környezetükben; hogyan kívánnak előnyre szert tenni illetve hosszabb távon is védhető pozíciót kialakítani. Az egyes stratégiatípusokra tehát, mint magatartásmintákra tekintünk. Álláspontunk szerint a magyarországi vállalatok által követett stratégiák alapvető jellemzőik szerint hat típusba sorolhatók: vezető, alkalmazkodó, differenciáló, technológia vezérelte, beszállító és végül fókuszáló. Az alternatív stratégiák tartalma abban különbözik, hogy az adott csoportba sorolható vállalatok mit tekintettek stratégiai célpontnak, milyen dimenziók mentén kívánnak küzdeni az iparági versenyben. A stratégia tipológiák vizsgálatát és kialakítását a „Versenyben a világgal 2004-2006 – Gazdasági versenyképességünk vállalati nézőpontból” című kutatás keretében végeztük el, a magyarországi vállalatok versenyképességét vizsgáló átfogó kutatási program fennállása óta immáron harmadszor. -------- Our empirical study investigates the question of how local corporations typically confront their competitors within their market in the moment of Hungary’s accession to the European Union; what are the general behavior patterns exhibited in the battle for a stable, defensible market position. According to our standpoint, the strategy is manifested in the chain of actions corporations engage. We have found that the strategies of Hungarian corporations fall into six categories: leader, accommodator, differentiator, technology led, supplier, and finally focus driven. The alternative strategies differ from one another in regards of their content; the corporations comprising the same group follow very similar goals and they compete along similar dimensions. The identification and the study of strategy taxonomies was part of the grandiose Research Program called “In Global Competition 2004-2006” that was undertaken third time in Hungary.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:versenyképesség, versenystratégia, stratégiai magatartás, competitiveness, corporate strategy, strategic behavior
Témakör:Vállalati vezetés
Azonosító kód:166
Feltöltő: Mónika Szatmári
Elhelyezés dátuma:09 Aug 2007
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:04

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap