SZOLGÁLTATÁSOK VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ELEMZÉSE VÁLLALATI PÉLDÁK ALAPJÁN ---- Its title in English: CASE BASED ANALYSIS OF SERVICE COMPETITIVENESS

Demeter, Krisztina (2006) SZOLGÁLTATÁSOK VERSENYKÉPESSÉGÉNEK ELEMZÉSE VÁLLALATI PÉLDÁK ALAPJÁN ---- Its title in English: CASE BASED ANALYSIS OF SERVICE COMPETITIVENESS. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
272kB

Absztrakt (kivonat)

A szolgáltatások ma már a magyar gazdaság jövedelmének kétharmadát állítják elő. Ezért e szektor versenyképességi jellemzőinek megismerése és fejlődési tendenciáinak feltárása elengedhetetlen feladat a versenyképességet kutatók számára. Egy korábbi tanulmány (Demeter és Földesi, 2005) kérdőívek felhasználásával vizsgálta a szolgáltató vállalatok működését, összehasonlítva őket a termelő szektor vállalataival is. Ez a tanulmány öt nagy szolgáltató vállalatnál készített interjú segítségével elemzi a cégek működési jellemzőit, és ezek ismeretében próbál következtetéseket levonni a teljes szolgáltatási ágazatra. Az eredmények azt sugallják, hogy a valódi verseny a szolgáltató szektorban is megkezdődött, ami várhatóan a szolgáltatási színvonal növekedéséhez vezet a nem túl távoli jövőben. --------- Services produce two third of Hungarian GDP. Thus knowing the competitive characteristics and future development tendencies of this sector is an inevitable task for researchers of competitiveness. A previous study (Demeter and Földesi, 2005) used questionnaire survey to analyze service providers’ operations also in comparison with production companies. The objective of this study is to discover these operational characteristics at five large service companies in more detail, based on interviews and to provide consequences for the future of the whole service sector. The results suggest that the real competition has started in the service sector which hopefully will lead to service level increase in the close future.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:szolgáltatás, vállalati esetek, Magyarország, service, business cases, Hungary
Témakör:Környezet-gazdaságtan
Pénzügy
Kereskedelem. Vendéglátás
Azonosító kód:176
Feltöltő: Mónika Szatmári
Elhelyezés dátuma:23 Aug 2007
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:04

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap