Zoltayné Paprika, Zita (2001) Knowledge management support in decision making ----- Its title in Hungarian: A tudásmenedzsment támogatása a döntéshozatalban. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Tanszék, Budapest.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
266kB |
Abstract
Many of business decisions require logical, step-by-step analysis of the available information or knowledge. This rigorous analysis complements other steps in the decision making process, such as identifying the problem, working with affected parties to develop options, selling the idea to the stakeholders. In the past consultants or experts helped the decision makers in this process. By now these actors are replaced by knowledge managers in those applications where decision makers are supported by decision support systems with built in knowledge base. ------------------------------- A legtöbb üzleti döntés a rendelkezésre álló információ és tudás logikus, lépésről lépésre történő elemzését igényli. Ez az alapos elemzés kiegészíti a döntéshozatal egyéb lépéseit, mint pl. a probléma azonosítása, a különböző csoportokkal való együttműködés az alternatívák kidolgozásakor, az ötletek kommunikálása az érintettek felé. Régebben tanácsadók és szakértők segítették a döntéshozókat ebben a folyamatban. Mostanra az ő helyüket átvették a tudásmenedzserek, főként azokban az alkalmazásokban, amelyekben a döntéshozókat tudásbázissal rendelkező döntéstámogató rendszerek támogatják.
Item Type: | Monograph (Working Paper) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Decision making, Knowledge management, Knowledge base, Business decisions, Döntéshozatal, Tudásmenedzsment, Tudásbázis, Üzleti döntések |
Subjects: | Decision making Knowledge economy, innovation |
ID Code: | 29 |
Deposited By: | Andrea Faragó |
Deposited On: | 21 Mar 2007 |
Last Modified: | 01 Jul 2016 04:03 |
Repository Staff Only: item control page