Szabó, Ágnes (2008) A marketing nemzetközi vonatkozásai vállalatgazdaságtani aspektusból ----- Its title in English: International marketing from the viewpoint of business economics. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.
![]()
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
700kB |
Abstract
Absztrakt: Jelen tanulmány a vállalatok nemzetközivé válásának szempontjából legfontosabb marketing megközelítéseket, fogalmakat, eszközöket mutatja be, írja le, kezdve a környezet elemzésétől, a nemzetközi célpiaci marketingen át egészen a nemzetközi marketing-mixig (példákkal, színes érdekességekkel tarkítva), mind a 4P esetén kiemelvén a nemzetközi marketing szempontjából legfontosabb kérdést: sztenderdizálni vagy adaptálni. ----- Abstract: This paper describes the most important marketing approaches, concepts and tools for those companies which want to be international players, begin with the analysis of the environment through the determination of the international target markets up to the international marketing mix (with examples, interesting short stories), focusing on the main question of international marketing in the case of each elements of the 4P-s: standardization or adaptation.
Item Type: | Monograph (Working Paper) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Kulcsszavak: nemzetközi marketing, piacválasztás, nemzetközi piacszegmentáció és célpiacképzés, nemzetközi marketing-mix, sztenderdizálás, adaptálás ----- Keywords: international marketing, target markets, international segmentation and targeting, international marketing-mix, standardization, adaptation |
Subjects: | International economics Marketing |
ID Code: | 296 |
Deposited By: | Krisztina Kulcsár |
Deposited On: | 06 Oct 2008 |
Last Modified: | 01 Jul 2016 04:05 |
Repository Staff Only: item control page