Somogyi, Ildikó (2012) Az online-fogyasztói elégedettség mérésére alkalmas skála tesztelése és véglegesítése a vállalati döntéshozók támogatása céljából ----- It's title in English: Testing and finalizing a scale for measuring online consumer satisfaction to support the companies decision making process. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
516kB |
Absztrakt (kivonat)
Absztrakt: A versenyképesség, illetve a gazdaságos működés elengedhetetlen feltétele a fogyasztói elégedettség, melynek egyik meghatározó eleme az észlelt és elvárt minőség közti kapcsolat. A minőségi elvárások az internettel, mint napjaink egyik meghatározó csatornájával kapcsolatban is megfogalmazódtak már, így kapott jelentős szerepet az online szolgáltatásminőség meghatározása, illetve ezzel összekapcsolódva az online-fogyasztói elégedettségmérés. A tanulmány célja, hogy szakirodalmi áttekintést nyújtson a témában, és a szakirodalomból ismert E-S-QUAL és E-RecS-QUAL online-fogyasztói elégedettségmérésre szolgáló skálát megvizsgálja, érvényességét a magyar körülmények között letesztelje, és a szükségesnek látszó módosítások elvégzésével egy Magyarországon használható skálát hozzon létre. Az online-fogyasztók elégedettségmérésének alapjaként az online szolgáltatásminőség fogyasztói érzékelésével, illetve értékelésével kapcsolatos elméleteket járja körbe a tanulmány, és ezután kerül sor a különböző mérési módszerek bemutatására, kiemelt szerepet szánva az E-S-QUAL és E-RecS-QUAL skálának, mely az egyik leginkább alkalmazott módszernek számít. Az áttekintés középpontjában azok a honlapok állnak, melyeken vásárolni is lehet, a kutatást pedig az egyik jelentős hazai online könyvesbolt ügyfélkörében végeztem el. ----- Abstract: Over the last decade the business-to-consumer online market has been growing very fast. In marketing literature a lot of studies have been created focusing on understanding and measuring e-service quality (e-sq) and online-customer satisfaction. The aim of the study is to summarize these concepts, analyse the relationship between e-sq and customer’s loyalty, which increases the competitiveness of the companies, and to create a valid and reliable scale to the Hungarian market for measuring online-customer satisfaction. The base of the empirical study is the E-S-QUAL and its second scale the E-RecS-QUAL that are widely used multiple scales measuring e-sq with seven dimensions: efficiency, system availability, fulfilment, privacy, responsiveness, compensation, and contact. The study is focusing on the websites customers use to shop online.
Tétel típus: | Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper)) |
---|---|
Kulcsszavak: | Kulcsszavak: online-fogyasztói elégedettségmérés, online szolgáltatásminőség, E-S-QUAL ----- Keywords: online-consumer satisfaction, e-service quality, E-S-QUAL |
Témakör: | Marketing Döntéselmélet |
Azonosító kód: | 387 |
Feltöltő: | Krisztina Kulcsár |
Elhelyezés dátuma: | 04 Jún 2012 07:33 |
Utolsó változtatás: | 01 Júl 2016 04:06 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap