A kreativitás megítélése a hallgatói versenyképesség szempontjából ----- It's title in English: Judgement of creativity from the perspective of student competitiveness

Derecskei, Anita and Nagy, Viktor and Zoltayné Paprika, Zita (2012) A kreativitás megítélése a hallgatói versenyképesség szempontjából ----- It's title in English: Judgement of creativity from the perspective of student competitiveness. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
29MB

Absztrakt (kivonat)

Absztrakt: A tanulmány alapötletét az adta, hogy az Európai Unióban 2009 a kreativitás és az innováció éve volt. Ennek keretében készült egy vizsgálat, amelyben középiskolai tanárok véleményét kérdeztek meg 13 kreativitásról szóló állítással kapcsolatban. Miután megszereztük a magyar középiskolai tanárokra vonatkozó adatbázist, az állítások ismételt lekérdezése fontos részét képezte jelen kutatásunknak is. Online formában és személyes lekérdezéssel 111 HR-es véleményét tártuk fel a kreativitás fontosságával, mérhetőségével, valamint az EU projekt állításaival kapcsolatban. Természetesen megkérdeztük a hallgatók véleményét is (292 fő) a kreativitással kapcsolatos állításokról. Elemzésünkben így három különböző minta, az EU kutatásban közreműködő magyar középiskolai tanárok, egyetemi hallgatók és a frissen végzett diplomások alkalmazása iránt érdeklődő HR-esek egyaránt kifejtették véleményüket a kreativitásról. A HR mintát kiemelten kezeltük: megvizsgáltuk, hogy a vélemények miként váltak szét nem, iskolai végzettség, a képviselt cég tulajdonosi szerkezete és mérete szerint az egyes válaszoknál. Ezt követően rátértünk a három minta közös eredményeinek összehasonlítására, a hasonlóságok és az eltérések elemzésére. ----- Absract: The basic idea of the study was generated by the fact that year 2009 was the year of creativity and innovation in the European Union. In the frame of this, a survey was carried out in which secondary school teachers’ opinion were queried in connection with 13 statements about creativity. After getting access to the database referring to the Hungarian secondary school teachers, the repeated questioning of the statements formed an important part of our present research. We explored the opinion of 111 HR managers online and personally in relation to creativity, its measurability and the statements of the EU project. Naturally we also asked university students’ opinion (292) about the statements in connection with creativity. In our analysis three different samples, the Hungarian secondary school teachers cooperating in the EU research, university students and HR managers interested in employing fresh graduates expressed their opinion about creativity. We gave priority to the HR sample: we examined how the samples diversified according to gender, qualifications, the owner structure and size of the represented company at every answer. Following that we went on to compare the common results of the three samples and analyzed analogies and differences.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:Kulcsszavak: kreativitás, HR, középiskolai tanárok, egyetemi hallgatók ----- Keywords: creativity, HR, highschool teachers, students
Témakör:Emberi erőforrás menedzsment
Azonosító kód:405
Feltöltő: Krisztina Kulcsár
Elhelyezés dátuma:04 Jún 2012 11:12
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:06

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap