Pecze, Krisztina and Soczó, Natália (2002) Sikertörténet az élelmiszeriparban - Esettanulmány a Nutricia Csoportról ----- Its title in English: Success story in the food industry - Case Study on the Nutrica Group. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Tanszék, Budapest.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
412kB |
Absztrakt (kivonat)
A magyarországi élelmiszeripar, azon belül a tejipar, egyik legsikeresebb vállalatának a Nutricia Csoportnak közel egy évtizedes fejlődését mutatja be az esettanulmány. A rendszerváltást követő tejipari változások, a tejfogyasztási és termelési tendenciák, a piaci szereplők összetételének változása és egyéb környezeti tényezők is helyt kapnak a tanulmányban. A vállalat ahhoz, hogy Magyarországon, és a kelet-európai piacon is, megszilárdítsa pozícióját, a gyors növekedést állította stratégiája fókuszába, amit elsősorban vállalatfelvásárlások útján valósított meg. Az évtized végére a versenytényezők gyökeresen átalakultak, ami a tejpiaci szereplők stratégiáinak módosítását követeli meg. ----------------------------- This case study presents almost one decade of the evolution of the Nutricia Group, which is one of the most successful firms of the Hungarian dairy industry within the food industry. The changes in the dairy industry after the change of regime, the trends of milk consumption and production, the change in the composition of market participants and other environmental factors are discussed in this paper. The Nutricia Group’s strategy focused on growth, primarily via acquisitions, in order to consolidate its position in the markets of Hungary and Eastern Europe. By the end of the decade competition factors have changed radically requiring a modification of strategies in the dairy industry.
Tétel típus: | Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper)) |
---|---|
Kulcsszavak: | tejipar, privatizáció, külföldi működő tőke beruházások, vállalatfelvásárlások, fúziók, vállalati stratégia, marketing stratégia, szervezeti struktúra, dairy industry, privatisation, foreign direct investment, acquisitions, mergers, corporate strategy, marketing strategy, organisational structure |
Témakör: | Ipar Vállalati vezetés Vállalati szervezet |
Azonosító kód: | 41 |
Feltöltő: | Andrea Faragó |
Elhelyezés dátuma: | 21 Márc 2007 |
Utolsó változtatás: | 01 Júl 2016 04:04 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap