Kazainé Ónodi, Annamária (2012) Fenntartható fejlődés a nemzetközivé válás folyamatában. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
437kB |
Absztrakt (kivonat)
Absztrakt: Napjainkban két meghatározó jelenségnek vagyunk tanúi. Egyrészt az egyre erősödő globalizációs folyamat megkerülhetetlenül hatást gyakorol a nemzeti gazdaságokra, a társadalmakra és a természeti környezetre. Másrészt az egyre nagyobb kihívásokat jelentő környezeti, társadalmi problémák következtében fokozottabb figyelem irányul a fenntarthatóság kérdéskörére. Kérdés, hogy a két folyamat hogyan viszonyul egymáshoz. A globalizációs folyamatok erősítik vagy gátolják egy fenntartható világrend kialakulását? Tanulmányomban azt vizsgáltam, hogy a Magyarországon működő nemzetközivé váló vállalatok magasabb működési hatékonysága együtt jár-e egy magasabb társadalmi felelősséggel, illetve milyen tendenciák, tanulási folyamatok mutathatóak ki. A vállalati Versenyképességi Kutatás 2009-es, 2004-es és 1999-es felmérésének megközelítőleg 300 vállalatra vonatkozó adatbázisa alapján hasonlítottam össze a többségi külföldi tulajdonú, a többségi belföldi tulajdonú exportáló és nem exportáló vállalatok gazdasági teljesítményét és érintettjeihez való viszonyuknak néhány kiemelt elemét. ----- Abstract: Two dominant trends can be observed nowadays. The effects of globalisation on economies, societies and natural environment have become stronger and stronger. Parallel with this the challenging environmental and social problems put sustainability in the highlight. The question is how these two tendencies affect each other. Does globalisation hinder or support developing a sustainable economy? The main question is addressed in the present paper: Does a higher level of corporate social responsibility exist with a higher efficiency of companies going international? I compared the performance and the connection with stakeholders of foreign and domestic owned companies. My research was based on the Hungarian Competitiveness Research Surveys 2009, 2004 and 1999.
Tétel típus: | Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper)) |
---|---|
Kulcsszavak: | Kulcsszavak: multinacionális vállalat, felelős vállalat, export, nemzetközi terjeszkedés ----- Keywords: corporate social responsibility, multinational companies, export, efficiency, Hungarian Competitiveness Research Survey |
Témakör: | Nemzetközi gazdaság Környezet-gazdaságtan Gazdasági fejlődés |
Azonosító kód: | 454 |
Feltöltő: | Krisztina Kulcsár |
Elhelyezés dátuma: | 25 Jún 2012 14:06 |
Utolsó változtatás: | 01 Júl 2016 04:06 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap