Wimmer, Ágnes and Mandják, Tibor (2003) Az üzleti kapcsolatok, mint értékteremtő tényezők? ----- Its title in English: Business Relationships as Value Drivers. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan tanszék, Budapest.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
313kB |
Absztrakt (kivonat)
Tanulmányunk az üzleti kapcsolatok és a vállalti teljesítmény közötti összefüggések mélyebb feltárásárához és jobb megismeréséhez igyekszik hozzájárulni. A tanulmány az OTKA F037789 számú, az üzleti kapcsolatok értékteremtő szerepét vizsgáló kutatási projekt keretében készült. Az értékteremtés különböző elméleti megközelítéseinek rövid áttekintését követően az üzleti kapcsolatok néhány alapvető jellegzetességét mutatjuk be, rámutatva, hogy az üzleti kapcsolatok értékteremtő tényezőként hozzájárulhatnak az eredményes és hatékony vállalati működéshez. A tanulmány második részében a “Versenyben a világgal” kutatás adatbázisát felhasználva, az üzleti kapcsolatok jelentőségének néhány empirikus megjelenési formáját vizsgáljuk. Jellemezzük a mintában szereplő magyar vállalatok teljesítménymérési gyakorlatát, ezt követően figyelmünket a hosszú távú szállító – vevő kapcsolatok okaira, valamint a szállítók értékelésének gyakorlatára irányítjuk. Vizsgálatunk célja, hogy a sikeres illetve a kevésbé sikeres vállatok esetében feltárja az üzleti teljesítménymérés és az üzleti kapcsolatok menedzsmentje terén fellelhető különbségeket. Az első eredmények, már a kutatás e korai szakaszában is lehetővé teszik egy elméleti modell előzetes felvázolását. Munkánkban a pénzügyi, a működési és a marketing megközelítések ötvözésére törekszünk. -------------------------------- The aim of our paper is to understand better the relation between business relationships and business performance. This paper is one of the first steps in a research program intended to examine the value-creating role of business relationships,, sponsored by OTKA F037789 research project. We will start by describing the main concepts of value creation. After summarising the characteristics of business relationships, we will examine Hungarian practice. Using a database of a Hungarian research program “In global competition” – micro-economic factors of the competitiveness of the Hungarian economy (a sample of 300 companies) we have analysed some business relationship issues. After evaluating the performance measurement practice of Hungarian companies from the point of view of business relationships, we analysed the reasons behind long term contracts with customers and suppliers, and the factors influencing purchasing success. Our aim is to compare the approach and the practice of successful and lagging companies, and discover the connection between business relationships and business performance. Based on our very first research findings we will conclude with a new conceptual framework of the role of business relationships in business performance. In our paper we will try to match financial, operational, and marketing approaches.
Tétel típus: | Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper)) |
---|---|
Kulcsszavak: | üzleti kapcsolatok, értékteremtés, üzleti teljesítmény, Magyarország, business performance, business relationships, value creation, Hungary |
Témakör: | Számvitel Marketing Vállalati vezetés |
Azonosító kód: | 72 |
Feltöltő: | Andrea Faragó |
Elhelyezés dátuma: | 22 Márc 2007 |
Utolsó változtatás: | 01 Júl 2016 04:04 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap