Understanding Relationship Value Applying a Cognitive Mapping Approach: A Customer Perspective ----- Its title in Hungarian: Az üzleti kapcsolatok értékének értelmezése a kognitív térkép módszerével: a vevői oldal

Bouzdine - Chameeva, Tatiana and Durrieu, Francois and Mandják, Tibor (2003) Understanding Relationship Value Applying a Cognitive Mapping Approach: A Customer Perspective ----- Its title in Hungarian: Az üzleti kapcsolatok értékének értelmezése a kognitív térkép módszerével: a vevői oldal. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Tanszék, Budapest.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
307kB

Absztrakt (kivonat)

We consider Vvalue creation as a process achieved in a business relationship has turned out to be one of as the fundamental questions in of B2B marketing. Value creation is a process achieved in a business relationship. We put forward the hypotheses that the value of a business relationship presents a particular combination in time of economic and non-economic (social) components, which are interrelated. Both the buyer (purchasing) and the seller (marketing) always have their own interpretation of business relationship value. A cognitive approach is implemented to shed light on the collective representation of a value phenomenon and to understand the three levels (episode, relationship and network) and two-dimensional conceptualization of focal relationship value. Our research focuses on understanding, representing and a further measuring of the economic and non-economic components of the value of a business relationship using a causal mapping technique. -------------------------------- Az üzleti kapcsolatokon keresztül létrejövő értékteremtés folyamata napjainkban a szervezetközi (business) marketing alapvető kérdései közé tartozik. Kiinduló hipotézisünk, hogy az üzleti kapcsolatok értéke egymással összefüggő, gazdasági és nem-gazdasági (szociális) elemekben tevődik össze. Mind a vevő (beszerző), mind az eladó (marketinges) saját maga interpretálja, értelmezi az üzleti kapcsolat értékét. A kutatásunkban alkalmazott kognitív megközelítés lehetővé teszi az érték kollektív megjelenítését, és a fokális kapcsolati érték háromszintű (epizód, kapcsolat, hálózat) kétdimenziós megközelítését. Az üzleti kapcsolatok értékének gazdasági és nem gazdasági elemeinek megértésére, bemutatására és mérésére a kognitív térképek módszerét használjuk.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:value, business relationship, causal mapping, cognitive approach, érték, üzleti kapcsolatok, okozati térkép, kognitív megközelítés
Témakör:Számvitel
Marketing
Vállalati vezetés
Azonosító kód:73
Feltöltő: Andrea Faragó
Elhelyezés dátuma:22 Márc 2007
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:04

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap