Wimmer, Ágnes and Tarczali, Eszter and Pecze, Krisztina (2004) Teljesítménymérés a stratégia szolgálatában –iparági tapasztalatok ----- Its title in English: Performance measurement serving strategy. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Tanszék, Budapest.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
457kB |
Absztrakt (kivonat)
Tanulmányunkban a teljesítménymérés stratégiát támogató szerepét vizsgáljuk magyar vállalati példákon keresztül. A teljesítménymérési rendszerekkel kapcsolatban számos elvárást fogalmaztak meg az elmúlt évtizedekben, a gyakorlat azonban azt bizonyítja, hogy az általános szempontokon túl a jó teljesítménymérési rendszer mindig egyéni, vállalatra szabott. Tanulmányunkban a teljesítménymérési gyakorlat értékelésére kialakított keret bemutatását követően négy hazai, különböző iparágban működő vállalat példáját tekintjük át, az elmúlt években az OTKA F030628 kutatási projekt keretében készült esettanulmányok alapján. Az esetek összevetése során célunk annak illusztrálása, hogy az iparági jellemzők, a versenyhelyzet, a stratégiai célok, a folyamatok jellege, az üzleti kapcsolatok jellemzői hogyan befolyásolják a teljesítményméréssel szembeni elvárásokat. ------------------------------ In our essay we analyse the role of performance measurement supporting the corporate strategy, using hungarian corporate case studies as examples. Recently, several expections were raised in connection with performance measurement systems, but practice has proved that above meeting the general requirements, the good performance measurment system is always unique, corporate-specific. In our paper, after overviewing the evaluating frame of performance measurment practice we present four hungarian companies from different industries based on the case studies made in recent years under research project OTKA F030628. With comparing the cases our aim is to illustrate the impact of industry characteristics, competitive enviroment, strategic goals, complexion of processes and the characteristics of business relationships on the requirements of performance measurement.
Tétel típus: | Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper)) |
---|---|
Kulcsszavak: | Kulcsszavak: teljesítménymérés, stratégia, esettanulmányok, performance measurement, strategy, case studies |
Témakör: | Számvitel Marketing Vállalati vezetés |
Azonosító kód: | 74 |
Feltöltő: | Andrea Faragó |
Elhelyezés dátuma: | 22 Márc 2007 |
Utolsó változtatás: | 01 Júl 2016 04:04 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap