Wimmer, Ágnes (2004) Teljesítménymérés: az üzleti kapcsolatok értékelése, fejlesztése, menedzsmentje ----- Its title in English: Performance measurement: evaluation, development and management of business relationships. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Tanszék, Budapest.
![]()
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
270kB |
Abstract
A tanulmány az üzleti teljesítménymérés, a vezető számvitel szempontjából vizsgálja az üzleti kapcsolatokat. A fő kérdés: hogyan támogatják a teljesítménymérés eszközei az üzleti kapcsolatok értékelését, fejlesztését, menedzselését? A teljesítménymérés eszköztárának és fejlődési tendenciáinak áttekintését követően a vevői és a szállító kapcsolatok értékelésének elemeit vizsgáljuk, kitérve a gyakran elhanyagolt tényezőkre is. ------------------------------ Paper analyses the business relationships from the point of view of performance measurement and management accounting. Our main question: how performance measurement methods could support evaluation, development and management of business relationships? After a review of methods and development trends of performance measurement, we analyze the different evaluation elements of customers’ and suppliers’ relationships, mentioning some aspects mainly neglected.
Item Type: | Monograph (Working Paper) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | üzleti kapcsolatok, üzleti teljesítménymérés, kapcsolat értéke, teljesítményprizma, business relationships, performance measurement, relationship value, performace prism |
Subjects: | Accounting Management |
ID Code: | 77 |
Deposited By: | Andrea Faragó |
Deposited On: | 22 Mar 2007 |
Last Modified: | 01 Jul 2016 04:04 |
Repository Staff Only: item control page