András, Krisztina (2004) A hivatalos labdarúgás piacai --- Its title in English: The markets of professional football. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Tanszék, Budapest.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
364kB |
Absztrakt (kivonat)
Manapság egyre több szó esik a hivatásos sportban, ezen belül a labdarúgásban az üzleti alapú működésről. Ugyanakkor eddig még nem történt meg ennek a jelenségnek a gazdálkodástani leírása. A tanulmány ezen hiányt próbálja csökkenteni azzal, hogy piacokat értelmez a hivatásos labdarúgásban. A hivatásos labdarúgás piacainak tárgyalása megvilágítja mindazokat az összefüggéseket, melyek az üzleti, azaz piaci működés hátterében állnak. Ezek hiányában a működés üzleti alapjai megkérdőjelezhetők. ------------- The business aspect of sport and football is a widely disputed issue nowadays. However this topic had not been discussed until now from the business point of view using the vocabulary and the logic of the economy. In the study after a brief introduction concerning the theoretical background of the study, the dominant characteristics of the “sport-business” will be discussed. The description of the markets of professional football underlines the connections in the background of the business operations. Without it the business bases of the operation could be questioned.
Tétel típus: | Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper)) |
---|---|
Kulcsszavak: | sportgazdaságtan, sportmenedzsment, futballmenedzsment, üzleti alapon működő sport, piac, érték, értékteremtő tényező, sportszolgáltatás -------- sports economics, sports management, football management, sport business, market, value, value driver, sports service |
Témakör: | Marketing Kultúra. közművelődés, sport Vállalati vezetés |
Azonosító kód: | 80 |
Feltöltő: | Mónika Szatmári |
Elhelyezés dátuma: | 22 Márc 2007 |
Utolsó változtatás: | 01 Júl 2016 04:04 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap