A marketing szerepe a tulajdonosi értékteremtésében Magyarországon---- Its title in English: The role of the marketing in the shareholder value creation in Hungary

Juhász, Péter (2005) A marketing szerepe a tulajdonosi értékteremtésében Magyarországon---- Its title in English: The role of the marketing in the shareholder value creation in Hungary. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
385kB

Abstract

Kutatásomban a különféle marketing eszközök, erőforrások és stratégiák tulajdonosi értékteremtéshez fűződő kapcsolatát vizsgálom a magyarországi vállalatoknál. Eredményeim szerint csak azon marketingtényezők érdemelnek kiemelt figyelmet, amelyek közvetlenül hatnak a bevételekre, a költségekre vagy a működési kockázatra. A vizsgálat legfontosabb tanulsága, hogy a tulajdonosi értékre koncentráló pénzügyi vezetés megerősítése vagy a vevőközpontú vállalati kultúra kialakítása önmagában nem elegendő az értékalapú működéshez. Ahhoz valamennyi funkcionális területen a vállalati értékteremtés mindkét ágát integrálni kell a döntéshozatalba. -------- My research focuses on the link between shareholder value creation and the different marketing assets, resources and strategies at Hungarian firms. My results show that only those marketing items should get major attention which have a direct influence on the revenue, costs or the operational risk of the given company. The most important finding of the study is that neither a financial management concentrating on the shareholder value creation nor a consumer based organisational culture is enough in itself for to achieve a value based functioning. To reach that aim both branches of the firm’s value creation should be integrated into the decision making of all business functions.

Item Type:Monograph (Working Paper)
Uncontrolled Keywords:vállalati értékteremtés, tulajdonosi érték, vevői (fogyasztói) érték, marketing, versenyképesség, value creation at companies, shareholder value, customer (consumer) value, marketing, competitiveness
Subjects:Accounting
Marketing
Management
ID Code:96
Deposited By: Mónika Szatmári
Deposited On:22 Mar 2007
Last Modified:01 Jul 2016 04:04

Repository Staff Only: item control page