Kompetencia alapú versenyképesség egy vezető FMCG vállalat példáján ------ Its title in English: Competitiveness based on core competences a case in the Hungarian FMCG sector

Gelei, Andrea and Schubert, Anikó (2006) Kompetencia alapú versenyképesség egy vezető FMCG vállalat példáján ------ Its title in English: Competitiveness based on core competences a case in the Hungarian FMCG sector. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
427kB

Absztrakt (kivonat)

Műhelytanulmányunk a vállalati versenyképesség fogalmának a hazai szakirodalomban elfogadott fogalmára építve felvázolja és az FMCG (Fast Moving Consumer Goods) piac egy jelentős vállalatának példáján keresztül bemutatja a versenyképesség kompetencia alapú fejlesztésének belső gondolatmenetét. Az elemzésben szereplő vállalat ellátási lánc menedzsment kompetenciájának fejlesztése révén ismertetésre kerülnek a vevői érték FMCG piacon általánosnak is tekinthető elemei, a meghatározó értékdimenziók, illetve azok képességek, melyek az ellátási lánc kompetencia elemeiként, a vevői értékvezérlők javításán keresztül hozzájárulhatnak e vevői értékdimenziók erősödéséhez. ------------- The working paper presents and with the help of a concrete case illustrates a competence-based model of firm competitiveness. The model stresses the importance of harmonizing the different customer value dimensions and those competences and capabilities, which are capable to create these dimensions. The model links these two basic elements of firm competitiveness through the concept of customer value drivers. The development of a supply chain management competence in a dominant FMCG supplier firm helps illustrate and understand the theoretical concept presented.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:versenyképesség, vevői érték, kompetencia, értékvezérlők, FMCG, firm competitiveness, customer value, firm competence, value driver, Fast Moving Consumer Goods
Témakör:Logisztika
Vállalati vezetés
Azonosító kód:110
Feltöltő: Mónika Szatmári
Elhelyezés dátuma:21 Márc 2007
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:04

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap