Interfirm relationships – a literature review ------- Its title in Hungarian: Vállalati partnerkapcsolatok - irodalomáttekintés

Nagy, Judit (2007) Interfirm relationships – a literature review ------- Its title in Hungarian: Vállalati partnerkapcsolatok - irodalomáttekintés. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
250kB

Absztrakt (kivonat)

Aim of the paper is to synthesise the literature about interfirm relationships. Past decades interfirm relationships have substantially been changed, moved from arm’s length co-operations to close partnerships. I felt necessary to collect the notions and concepts related to interfirm relationships together to be able to compare them and try to discover in what authors agree and what the questions of debate are. I will summarize the notion used to describe interfirm relationships, i.e. partnership, alliance, etc. and try to sketch the evolution process of partnerships. I collected rationale to the appearance of partnerships I will present the point of views of different management theories. I will show several conditions under partnerships work, and put together and emphasize the key success factors of well performing relationships. Authors have different opinion on what are the main factors of partnership success but all of them agree in the long-term orientation, information sharing and solving conflicts. Topic of interfirm relationships will than narrow to partnerships in supply chain. First, I will present the different supply chain interpretations than I will deal with how supply chain partnerships develop during the time and what stages its evolution has. Finally I touch the notion of supply chain management showing its importance and several interpretations. --------------- A tanulmány célja, hogy szintetizálja a szakirodalmat a vállaltközi kapcsolatok több vonatkozását átölelően. Az elmúlt évtizedekben a vállalatok közötti kapcsolatok alapvetően változtak meg így a távolságtartó viszonytól eljutottunk a szoros vállalati együttműködésekig. Ennek kapcsán fontosnak éreztem, hogy a vállalatközi kapcsolatokat leíró fogalmakat összegyűjtsem és a kutatók álláspontjait összehasonlítsam. Elsőként összefoglalom azokat a fogalmakat, amelyeket a szakirodalomban a vállalatok közötti partnerkapcsolatok leírására használnak, így pl. a partnerkapcsolatot, szövetséget is. Emellett foglalkozom majd azzal is, hogy felvázoljam azokat a fejlődési fokozatokat, amelyeken egy partnerség végig halad életciklusa során. A tanulmány során összegzem, hogy a különféle vállalat-elméletek szerint milyen magyarázat adható a partnerkapcsolatok létrejöttére. Ismertetem azokat a körülményeket, amelyek általában jellemzik egy partnerkapcsolat működését, és külön, kiemelten fogom hangsúlyozni azokat a tényezőket, amelyek elengedhetetlenek a kapcsolat sikeres működéséhez és fennmaradásához. Ez utóbbival kapcsolatban nincs egységes álláspont a szerzők között, de abban valamennyi kutató egyetért, hogy a hosszú távú gondolkodás, az információ megosztás és a keletkező konfliktusok megoldása kulcsai a partnerkapcsolat sikerének. A vállalatközi kapcsolatok témáját leszűkítem az ellátási láncok kérdéskörére, és mint a partnerkapcsolat speciális, az értékteremtő folyamat mentén szerveződő formájával fogok foglalkozni. Bemutatom lehetséges meghatározásait, fejlődésének szakaszait, és végül foglalkozom az ellátási lánc menedzsmentjének fontosságával is.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:partnership, alliance, supply chain, partnerkapcsolat, stratégiai szövetség, ellátási lánc
Témakör:Logisztika
Vállalati szervezet
Azonosító kód:138
Feltöltő: Mónika Szatmári
Elhelyezés dátuma:19 Júl 2007
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:04

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap