András, Krisztina and Péntek, András (2001) A NABI Észak-Amerikai Járműipari Részvénytársaság mint siker sztori ----- Its title in English: NABI, the North-American vehicle industrial company as a success story, case study. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Tanszék, Budapest.
![]()
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
331kB |
Abstract
A NABI Észak-Amerikai Járműipari Részvénytársaság esete egyedinek mondható a magyar vállalatok között. Egy olyan vállalatról van szó, mely sikeresen működik egy globális iparágban, az autóbuszgyártásban. Jelen tanulmány kísérletet tesz arra, hogy az iparág elemzésén és a vállalat versenystratégiájának bemutatásán keresztül bemutassa ennek a sikernek a titkát. ----------------------------- The case of NABI (North American Bus Industries, Inc.) is unique among Hungarian companies. It is a successful company in a global industry, namely bus manufacturing. This study aims to reveal the secret of the company’s success by introducing its competitive strategy, backed by an industry analysis.
Item Type: | Monograph (Working Paper) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Buszgyártás iparága, Versenyelőnyök, Szállítók, Vevők, Iparági verseny, Helyettesítő termékek, Lehetséges új belépők, Belépési korlátok, SWOT-elemzés, BCG portfolió-mátrix, Versenystratégia, Bus manufacturing, Competitive advantages, Suppliers, Customers, Industry competition, Substitute products (or services), Potential entrants, Entry barriers, SWOT analysis, BCG portfolio matrix, Competitive strategy |
Subjects: | Business organisation Business strategy |
ID Code: | 30 |
Deposited By: | Andrea Faragó |
Deposited On: | 21 Mar 2007 |
Last Modified: | 01 Jul 2016 04:03 |
Repository Staff Only: item control page