Hogyan kutassuk a CSR-t? A nemzetközi szakirodalom empirikus kutatásainak módszertani áttekintése ----- It's title in English: How to Do Research on CSR? A Methodological Review of Empirical Research Published in International Management Journals

Bodorkós, Barbara and Pataki, György (2012) Hogyan kutassuk a CSR-t? A nemzetközi szakirodalom empirikus kutatásainak módszertani áttekintése ----- It's title in English: How to Do Research on CSR? A Methodological Review of Empirical Research Published in International Management Journals. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
357kB

Absztrakt (kivonat)

Absztrakt: Jelen tanulmány – „A vállalatok társadalmi felelősségvállalásának tendenciái Magyarországon” című (K68769 számú) OTKA által finanszírozott kutatás keretében – a CSR különböző elméleti és módszertani megközelítéseken nyugvó nemzetközi empirikus kutatásainak módszertani összefoglalóját tartalmazza. A releváns cikkeket összegyűjtendő, kulcsszavas keresését végeztünk a CSR-fókuszú, a vezető akadémiai, valamint egyéb üzleti tudományos folyóiratokban. Bemutatjuk az empirikus kutatások leggyakoribb tárgyait (funkcionális vállalati területeit), a kutatások szintjeit (szervezeti, iparági, nemzeti, nemzetközi), és részletesen bemutatjuk az alkalmazott módszertanokat (kvantitatív és kvalitatív módszertanokat egyaránt). Végül következtetéseket és ajánlásokat fogalmazunk meg a hazai kutatások számára. ----- Abstract: The present study – financed by the Hungarian Scientific Research Fund (OTKA, No. K68769) – provides a review of the empirical research on corporate social responsibility. A keyword search was conducted covering all important business ethics and management journals in order to collect the relevant literature to be analysed. Results are presented with regard to the subject, level, and methodology applied by empirical CSR researchers. Qualitative and quantitative research on CSR are both reviewed. Lessons and recommendations for empirical research in Hungary are formulated.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:Kulcsszavak: CSR, empirikus kutatás, módszertan, vállalatok társadalmi felelősségvállalása ----- Keywords: CSR, empirical research, methodology, qualitative methods, quantitative methods
Témakör:Vállalati vezetés
Vállalati stratégia
Azonosító kód:362
Feltöltő: Krisztina Kulcsár
Elhelyezés dátuma:23 Jan 2012 09:02
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:05

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap