Hazai (hivatásos) sportvállalatok nemzetközivé válása

András, Krisztina (2012) Hazai (hivatásos) sportvállalatok nemzetközivé válása. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
304kB

Abstract

Absztrakt: Az alábbi műhelytanulmány az ún. Hazai (hivatásos) sportvállalatok nemzetközivé válása címet viselő alkutatás vezetői összefoglalója. Bemutatja a vizsgált kutatási kérdéseket, azok versenyképességhez kapcsolódását, a kutatás módszertanát, majd ír a három elkészült tanulmányról, azok legfőbb eredményeiről. ----- Abstract: The following study is the summary of the sub-research titled „Becoming the National (professional) sport companies international”. The case study introduces the examined research questions, their engagement to the competitiveness, and their research framework. The case study summarizes the three completed studies and the results of the studies.

Item Type:Monograph (Working Paper)
Uncontrolled Keywords:Kulcsszavak: globalizáció, nemzetköziesedés, hivatásos sportvállalat, sportgazdaságtan, sportpiacok, versenyképesség, versenyképességi indexek, sportszakmai versenyképesség, sportgazdasági versenyképesség, olimpiák, makrogazdasági elemzések, szabadidősport hatásai ----- Keywords: globalisation, internationalization, professional sport company, sport management, sport markets, competitiveness, competitiveness indices, sport competitiveness, economic competitiveness of sport, Olympics, macro-level analysis, effects of leisure sport activity
Subjects:Culture, sport
Management
Business strategy
ID Code:460
Deposited By: Krisztina Kulcsár
Deposited On:26 Jun 2012 11:48
Last Modified:01 Jul 2016 04:06

Repository Staff Only: item control page