A vállalati stratégia hatása az ellátási lánc menedzsment eszközeire ----- Its title in English: The effect of corporate strategy on tools of supply chain management

Demeter, Krisztina and Gelei, Andrea and Jenei, István (2004) A vállalati stratégia hatása az ellátási lánc menedzsment eszközeire ----- Its title in English: The effect of corporate strategy on tools of supply chain management. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Tanszék, Budapest.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
430kB

Absztrakt (kivonat)

Jelen tanulmány egy egyéves kutatás fő eredményeit mutatja be. A kutatás legfontosabb kiinduló kérdése az volt, hogy vajon milyen mértékben hat a hazánkba érkezett multinacionális vállalatok stratégiája az ellátási lánc menedzsmentjében alkalmazott eszközökre. További kérdés volt, hogy amennyiben ez a hatás kimutatható, akkor ez milyen következményekkel jár a kapcsolódó magyar vállalatokra nézve. Mennyire képesek jelenleg megfelelni a feléjük támasztott kihívásoknak és mit kell(ene) tenniük a potenciális és jelenlegi beszállítóknak ahhoz, hogy továbbra is a multinacionális vállalatok ellátási láncához tartozhassanak. A kutatás célpontja az ellátási lánc menedzsment terén legelőrehaladottabb helyet betöltő autóipar volt. -------------------------------- The Working Paper summarises the results of a one year research program, that aimed at investigating the effect of stratgey on the applied supply chain management tools. We looked at this connection in the automotive industry, analysing the multinational car manufacturers already settled in Hungary. We were also interested in the question, how the strategy - and as a consequence of it the supply chain management tools choosed by the focal companies -influences the operations, competitiveness and future possibilities of Hungarian supplier firms.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:stratégia, ellátási lánc menedzsment, beszállítói kapcsolatok, személyautó gyártás, versenyképesség, strategy, supply chain management, supplier relations, automoitive industy, competitiveness
Témakör:Logisztika
Vállalati vezetés
Azonosító kód:70
Feltöltő: Andrea Faragó
Elhelyezés dátuma:22 Márc 2007
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:04

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap