Nagy, Judit and Schubert, Anikó (2007) A bizalom szerepe az üzleti kapcsolatokban ------- Its title in English: Role of trust in business partnerships - a theoretical framework. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
396kB |
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány célja irodalomelemzésen keresztül megalkotni egy elméleti modellt, amelynek alapja, hogy meghatározzuk a bizalom fogalmát, kialakulásának feltételeit és módjait, ehhez kapcsolódóan a bizalmat nyújtó és a bizalmat elnyerő fél szükséges tulajdonságait. Bemutatjuk, hogy a kutatók milyen típusait különböztetik meg a bizalomnak, illetve milyen fokozatai különíthetők el a bizalom kialakulásának. Olvasmányaink alapján elkülönítjük a bizalom különböző dimenzióit, attól függően, hogy az miben nyilvánul meg, és összefüggésbe hozzuk a környezeti kockázat mértékével. Megvizsgáljuk a bizalmat, mint partnerkapcsolatok koordinációs eszközét, vizsgáljuk hatását a tranzakciós költségek viszonylatában. Rámutatunk a partnerek közötti bizalom, és a versenyelőny összefüggésére is. A műhelytanulmány összességében egy átfogó irodalomelemzés, amely az üzleti partnerek közötti bizalmat minél szélesebb aspektusban vizsgálja. A tanulmány eredményeképpen felállítottunk egy elméleti modellt, amelynek tesztelése a továbbiakban következő empirikus kutatás feladata lesz. ---------- Aim of the paper is to work out a theoretical model that based on the definition trust and the circumstances and ways it evolves. We characterize the trustor and the trustee as well. We present what types of trust researchers differentiate and what stages the trust is going through during its evolution. According to the widespread literature review we show the different trust dimensions how trust appears and relate with risk in business environment. We explore trust as coordinating tool among partners and describe how it concerns transaction cost. We show the relationship of inter-partner trust and competitiveness. Our working paper based on a widespread literature review and examines phenomena of trust in a broad aspect. As a result of literature review we have built up a theoretical model that will be tested via an empirical survey.
Tétel típus: | Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper)) |
---|---|
Kulcsszavak: | partnerkapcsolat, bizalom, partnership, trust |
Témakör: | Marketing Logisztika Vállalati vezetés Vállalati szervezet |
Azonosító kód: | 115 |
Feltöltő: | Mónika Szatmári |
Elhelyezés dátuma: | 21 Márc 2007 |
Utolsó változtatás: | 01 Júl 2016 04:04 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap