VÁLLALATKÖZI KAPCSOLATOK AZ EU-CSATLAKOZÁS IDEJÉN – SZEMLÉLETMÓD ÉS TÁMOGATÓ ESZKÖZTÁR ----- Its title in English: INTERFIRM RELATIONSHIPS IN HUNGARIAN BUSINESS PRACTICE

Wimmer, Ágnes (2005) VÁLLALATKÖZI KAPCSOLATOK AZ EU-CSATLAKOZÁS IDEJÉN – SZEMLÉLETMÓD ÉS TÁMOGATÓ ESZKÖZTÁR ----- Its title in English: INTERFIRM RELATIONSHIPS IN HUNGARIAN BUSINESS PRACTICE. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
484kB

Absztrakt (kivonat)

A tanulmányunk fókuszában a vállalatközi kapcsolatok állnak. Az üzleti vállalkozások sikerét saját teljesítményük mellett üzleti partnereik (beszállítóik, alvállalkozóik, közvetítőik, megrendelőik, vevőik) teljesítménye, s a velük való kapcsolat eredményessége és hatékonysága egyaránt befolyásolja. Kutatásunkban a Versenyképesség-kutatás 2004. évi felmérésének eredményei alapján vizsgáltuk a vállalatközi kapcsolatok jellemzőit. A hosszú távú vállalati kapcsolatok általános jellemzését követően a kapcsolatok értékelésében megnyilvánuló vállalati szemléletmódot elemezzük. Az üzleti kapcsolatok megítélésében, a kapcsolódó elvárások megjelenésében, a vállalatvezetők szemléletmódjában észlelhető eltéréseket vizsgáljuk a harmadik fejezetben, különböző vállalati jellemzők (pl. méret, tulajdonos, teljesítmény) alapján kialakított csoportok véleményét összevetve. Végül a vevő-szállító kapcsolatokat támogató teljesítménymérési és –menedzsment eszköztárat értékeljük: mennyiben alkalmasak a vállalataink által használt információs rendszerek, kontrolling jelentések, s elemzési eszközök e kapcsolatok kezelésének támogatására – összevetve nemcsak az általános elvárásokkal, hanem az érintet kérdések vállalatvezetők által észlelt jelentőségével. --------- The paper analyses the business relationships characteristics of Hungarian companies, based on data of the Competitiveness research program. Our goal was to characterize the business relationships and the causes of long term contracts and to analyse the view of different executives concerning the value of customer and supplier relationships. The last chapter of the paper evaluate the supporting role of performance measurement and management practice in the development of business relationships.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:üzleti kapcsolatok, vállalatközi kapcsolatok, vevő-szállító kapcsolatok, üzleti teljesítmény, teljesítménymérés és -menedzsment, business relationships, interfirm relationships, supplier-buyer relationships, business performance, performance measurement and management
Témakör:Logisztika
Vállalati vezetés
Vállalati szervezet
Azonosító kód:150
Feltöltő: Mónika Szatmári
Elhelyezés dátuma:19 Júl 2007
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:04

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap