Agárdi, Irma and Kolos, Krisztina (2005) A VÁLLALATKÖZI KAPCSOLATOK ELEMZÉSE, A VÁLLALATKÖZI KAPCSOLATOK EGYES TERÜLETEIN --- Its title in English: Analysis of Interfirm Relationships Specific Areas of Interfirm Relationships. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
788kB |
Absztrakt (kivonat)
Ebben a tanulmányban azt mutatjuk be, hogy a vállalatok a környezetükkel milyen kapcsolatokat építettek fel és hogyan működtetik azokat. Az elemzés az érintettek szélesebb körét foglalja magába, amelyek a vállalati környezet egy-egy szegmensét képezik le. A kutatás a „A Versenyben a világgal” c. program keretében készült, amely a Budapesti Corvinus Egyetem Versenyképesség Kutató Központjának 2004 tavaszán végzett kérdőíves felmérésének eredményein alapul. A mintát alapvetően közepes méretű, feldolgozóiparban működő és hazai piacra fókuszáló vállalatok (n=301) alkotják. Az elemzésben megvizsgáltuk, hogy a vállalatközi kapcsolatok egyes területein, a disztribúciós, logisztikai export, banki kapcsolatok, e-business, stratégiai szövetségek, önkormányzatokkal való kapcsolatok valamint a vevőkiszolgálás terén, milyen jellegű kapcsolatokat építenek a vállalatok, ezek milyen fontossággal bírnak, és hogyan befolyásolják őket a vállalati alapjellemzők (méret, tulajdonviszonyok, tevékenység jellege, stb), és a piaci környezet. Eredményeink szerint a vállalatközi kapcsolatokat leginkább a vállalati méret befolyásolja, kisebb mértékben az iparág és a tulajdonosi háttér. ------- This study presents how companies build relationship with their environment and how they operate these relationships. The analysis includes a wider circle of stakeholders that represent segments of the environment. The research has been conducted within the frame of the program „Competing with the world” based on the survey carried out by Competitiveness Research Center of Corvinus University of Budapest in 2004. The sample consists mostly of medium size companies (n=301) operating in manufacturing and focusing on domestic markets. In the analysis we investigate how companies build relationships in different fields such as logistics, distribution, export, banking, e-business, strategic alliances, local governments, consulting, customer service, what importance they attach to these relationships, and how are these influenced by basic company characteristics (size, ownership, field of operation, etc) and the market environment. Our results show that interfirm relationships are mostly influenced by size of the company, and to a smaller extent by type of ownership and industry.
Tétel típus: | Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper)) |
---|---|
Kulcsszavak: | vállalatközi kapcsolatok, disztribúciós kapcsolatok, logisztikai kapcsolatok, export kapcsolatok, banki kapcsolatok, on-line kapcsolatok, stratégiai szövetségek, önkormányzati kapcsolatok, interfirm relationships, distribution relationships, logistics relationships, export relationships, banking relationships, on-line relationships, strategic alliances, local government relationships |
Témakör: | Marketing Logisztika Vállalati szervezet Információgazdaság |
Azonosító kód: | 159 |
Feltöltő: | Mónika Szatmári |
Elhelyezés dátuma: | 20 Júl 2007 |
Utolsó változtatás: | 01 Júl 2016 04:04 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap