Gelei, Andrea (2006) PARTNERKAPCSOLATOK TÍPUSAI ÉS JELLEMZŐIK AZ ELLÁTÁSI LÁNCBAN ------- Its title in English: TYPES OF RELATIONS AND THEIR CHARACTERISTICS ALONG THE SUPPLY CHAIN. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
444kB |
Absztrakt (kivonat)
A Versenyben a világgal kutatási program 3. fordulójának kérdőíves felmérését használva a tanulmányban alapvetően arra keresem a választ, hogy a magyar vállalatok milyen típusú együttműködési kapcsolatokkal rendelkeztek az Európai Uniós csatlakozást közvetlenül megelőző időszakban, illetve arra, hogy ezek a kapcsolatok milyen jellemzőkkel bírnak. Az elemzés során először és a piacgazdaság nyomásos jellege miatt legalaposabban a kérdőívet kitöltő, ún. központi vállalatok megrendelőkkel kialakított kapcsolattípusait – nevezzük megrendelői kapcsolatoknak – vizsgálom, de bemutatom azt is, hogy hogyan alakultak az elmúlt években a hazai vállalatok beszállítói kapcsolatai. A megrendelői kapcsolattípusok esetén a fellelhető típusok gyakoriságának bemutatása mellett összehasonlítom a két kiemelt kapcsolattípus – a stratégiai partnerkapcsolat és a piaci cserekapcsolat - keretei között működő vállalatok meghatározó jellemzőit. ---------- The working paper is based on the survey of the research program ‘In global competition’ carried out at the Corvinus University of Budapest in 2004. The paper describes the types of relations among which Hungarian firms operate before joining EU. Typology is developed according to the level of relation-specific investments made by the two partners. Operational characteristics of the two basic relation types between focal companies and their customers – the strategic partnership and the market exchange – are described. Types and intensity of cooperation, level of innovativeness, relation to change, importance of supply chain, expectations concerning the EU membership and logistics service levels are used for this description.
Tétel típus: | Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper)) |
---|---|
Kulcsszavak: | ellátási lánc menedzsment, diadikus kapcsolatok, stratégiai partnerkapcsolat, piaci cserekapcsolat, supply chain management, diadic relations, strategic partnership, market exchange relations |
Témakör: | Logisztika Termelésmenedzsment |
Azonosító kód: | 163 |
Feltöltő: | Mónika Szatmári |
Elhelyezés dátuma: | 09 Aug 2007 |
Utolsó változtatás: | 01 Júl 2016 04:04 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap