Demeter, Krisztina and Kolos, Krisztina (2006) MARKETING, TERMELÉS VAGY LOGISZTIKA? MELYIK BEFOLYÁSOLJA LEGINKÁBB A VÁLLALATI EREDMÉNYESSÉGET? Its title in English: MARKETING, MANUFACTURING AND LOGISTICS - RELATION TO COMPANY PERFORMANCE. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
329kB |
Absztrakt (kivonat)
A vállalatok komplex szervezetek, ahol a tevékenységeknek és folyamatoknak megfelelően kell működniük, ha a vállalat eredményes akar lenni. Sok tényezőtől függ, hogy mikor melyik tevékenység kap nagyobb hangsúlyt, vagy éppen működik a háttérben. Mivel a szervezeti funkcióknak külön szakirodalma van, és független gyakorlati tapasztalatokkal rendelkeznek, ezért a közöttük való átjárás ritka. Így nagyon kevés ismeretünk van arról, hogy az egyes funkciók együttesen miként járulnak hozzá a vállalati sikerhez. A versenyképesség kutatás 3. fordulójában, 2004-ben lekérdezett kérdőíve alapján, ami 154 feldolgozóipari vállalat adatait tartalmazza, azt vizsgáljuk, hogy az ellátási lánc három lényeges vállalati funkciója, a marketing, a termelés és a logisztika milyen mértékben járul hozzá az üzleti eredményességhez. Az eredmények szerint a marketingnek és a termelésnek erősebb hatása van a vállalati teljesítményre, mint a logisztikának. A három funkció együttesen is csak marginális szerepet játszik az üzleti sikerben. --------- Companies are complex organizations where a lot of activities and processes have to work properly in order to reach success. Depending on several factors, sometimes some activities get more emphases while others work in the background. Since organizational functions have separate literature and practical knowledge, and transit between them is rare thus we do have very few knowledge on how the various functions together contribute to company success. Based on a wide-scale empirical study on Hungarian competitiveness, which includes data on 154 companies from the processing industry, we examine to what extent three functions of the supply chain: marketing, manufacturing and logistics can contribute to business success. On the basis of the results marketing and manufacturing have larger effect on company performance than logistics. However, the three functions together play a minor, although significant role in company success.
Tétel típus: | Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper)) |
---|---|
Kulcsszavak: | marketing, logisztika, termelés, üzleti teljesítmény, Magyarország, marketing, logistics, manufacturing, business performance, Hungary |
Témakör: | Marketing Logisztika Termelésmenedzsment |
Azonosító kód: | 173 |
Feltöltő: | Mónika Szatmári |
Elhelyezés dátuma: | 23 Aug 2007 |
Utolsó változtatás: | 01 Júl 2016 04:04 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap