Demeter, Krisztina and Matyusz, Zsolt (2006) ÉRTÉKTEREMTÉS FUNKCIONÁLIS ALAPOKON AZ ÉRTÉKTEREMTÉS --- Its title in English: VALUE CREATION BY BUSINESS FUNCTIONS. Projekt jelentés. Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
521kB |
Absztrakt (kivonat)
Zárótanulmányunk első részében egységes struktúrába rendezve foglaljuk össze az Értékteremtés projekthez tartozó funkcionális területeken (marketing, innováció, termelés/szolgáltatás, logisztika, információmenedzsment és pénzügy) elért eredményeket. Először azt vizsgáljuk, hogy milyen célok és eszközök jellemzik ma a gazdasági szereplőket a felmérésben részt vevő vállalatok válaszai alapján, és e célok és eszközök jellemzően milyen eredményekhez vezetnek. Ezután megnézzük, hogy a vállalatok néhány fontos külső és belső jellemzője, úgy mint a vállalatméret, a tulajdonos kiléte, a gazdálkodási ág és a vállalati teljesítmény milyen hatást gyakorol egyes funkciókra, illetve a vállalati teljesítményre. Végül néhány fejlődéssel kapcsolatos eredményről adunk számot. A tanulmány második részében azt elemezzük, hogy egymáshoz képest az egyes funkcionális területek milyen mértékben járulnak hozzá a vállalati sikerhez és milyen tényezők befolyásolják a hozzájárulás mértékét. ------- In the first part of our study we summarize the results we got analyzing six business functions (marketing, innovation, production/services, logistics, information management and finance) in our “Value creation” project. First, the objectives, the applied tools and the results are examined, function by function, on the basis of respondents’ answers. Then we collect how some essential company characteristics, namely company size, ownership, industry and company performance affect various functions and company performance. Finally, some longitudinal results are summarized. In the second part we examine how the various functions contribute to business success, and to what extent various factors affect the level of their contribution.
Tétel típus: | Monográfia, jelentés (Projekt jelentés) |
---|---|
Kulcsszavak: | marketing, innováció, logisztika, termelés, szolgáltatás, információmenedzsment, pénzügy, integrált értékteremtés, versenyképesség, marketing, innovation, logistics, manufacturing, services, information management, finance, integrated value creation, competitiveness |
Témakör: | Pénzügy Marketing Logisztika Innováció, tudásgazdaság Vállalati szervezet Információgazdaság Termelésmenedzsment |
Azonosító kód: | 194 |
Feltöltő: | Mónika Szatmári |
Elhelyezés dátuma: | 10 Szept 2007 |
Utolsó változtatás: | 01 Júl 2016 04:04 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap