ÉRTÉKTEREMTÉS FUNKCIONÁLIS ALAPOKON AZ ÉRTÉKTEREMTÉS --- Its title in English: VALUE CREATION BY BUSINESS FUNCTIONS

Demeter, Krisztina and Matyusz, Zsolt (2006) ÉRTÉKTEREMTÉS FUNKCIONÁLIS ALAPOKON AZ ÉRTÉKTEREMTÉS --- Its title in English: VALUE CREATION BY BUSINESS FUNCTIONS. Project Report. Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.

[img]
Preview
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
521kB

Abstract

Zárótanulmányunk első részében egységes struktúrába rendezve foglaljuk össze az Értékteremtés projekthez tartozó funkcionális területeken (marketing, innováció, termelés/szolgáltatás, logisztika, információmenedzsment és pénzügy) elért eredményeket. Először azt vizsgáljuk, hogy milyen célok és eszközök jellemzik ma a gazdasági szereplőket a felmérésben részt vevő vállalatok válaszai alapján, és e célok és eszközök jellemzően milyen eredményekhez vezetnek. Ezután megnézzük, hogy a vállalatok néhány fontos külső és belső jellemzője, úgy mint a vállalatméret, a tulajdonos kiléte, a gazdálkodási ág és a vállalati teljesítmény milyen hatást gyakorol egyes funkciókra, illetve a vállalati teljesítményre. Végül néhány fejlődéssel kapcsolatos eredményről adunk számot. A tanulmány második részében azt elemezzük, hogy egymáshoz képest az egyes funkcionális területek milyen mértékben járulnak hozzá a vállalati sikerhez és milyen tényezők befolyásolják a hozzájárulás mértékét. ------- In the first part of our study we summarize the results we got analyzing six business functions (marketing, innovation, production/services, logistics, information management and finance) in our “Value creation” project. First, the objectives, the applied tools and the results are examined, function by function, on the basis of respondents’ answers. Then we collect how some essential company characteristics, namely company size, ownership, industry and company performance affect various functions and company performance. Finally, some longitudinal results are summarized. In the second part we examine how the various functions contribute to business success, and to what extent various factors affect the level of their contribution.

Item Type:Monograph (Project Report)
Uncontrolled Keywords:marketing, innováció, logisztika, termelés, szolgáltatás, információmenedzsment, pénzügy, integrált értékteremtés, versenyképesség, marketing, innovation, logistics, manufacturing, services, information management, finance, integrated value creation, competitiveness
Subjects:Finance
Marketing
Logistics
Knowledge economy, innovation
Business organisation
Information economy
Production management
ID Code:194
Deposited By: Mónika Szatmári
Deposited On:10 Sep 2007
Last Modified:01 Jul 2016 04:04

Repository Staff Only: item control page