VÁLLALATKÖZI KAPCSOLATOK ÉS A VERSENYKÉPESSÉG ÖSSZEFÜGGÉSEI ---- Its title in English: INTERFIRM RELATIONSHIPS AND COMPETITIVENESS

Kolos, Krisztina (2006) VÁLLALATKÖZI KAPCSOLATOK ÉS A VERSENYKÉPESSÉG ÖSSZEFÜGGÉSEI ---- Its title in English: INTERFIRM RELATIONSHIPS AND COMPETITIVENESS. Projekt jelentés. Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
543kB

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányunk a Budapesti Corvinus Egyetem Versenyben a világgal c. kutatási program Vállalatközi kapcsolatok c. projektjének zárótanulmánya, amely a projekt keretében készült résztanulmányok szintézise. Kutatásunkban a vállalatközi kapcsolatokat elemeztük, a kapcsolatokat motiváló tényezőkre, s a kapcsolatok értékelésére, a vállalatvezetők által értékesnek tartott jellemzők elemzésére helyezve a hangsúlyt, majd a kapcsolatokat támogató teljesítménymérési eszközöket vettük röviden górcső alá. Összességében a vállalatok többsége a megbízhatóságot, kiszámíthatóságot tartja a leginkább fontos, alapvető értéknek mind a vevői, mind a beszállítói kapcsolatok tekintetében. A tanulmány második kérdéscsoportja a vállalati működés egyes területeinek sajátosságaival foglalkozott. Az elemzésben megvizsgáltuk, hogy a vállalatközi kapcsolatok egyes területein, a disztribúciós, logisztikai, export, banki kapcsolatok, e-business, stratégiai szövetségek, önkormányzatokkal való kapcsolatok valamint a vevőkiszolgálás terén, milyen jellegű kapcsolatokat építenek a vállalatok, ezek milyen fontossággal bírnak, és hogyan befolyásolják őket a vállalati alapjellemzők (méret, tulajdonviszonyok), Eredményeink szerint a vállalatközi kapcsolatokat leginkább a vállalati méret befolyásolja, kisebb mértékben a tulajdonosi háttér. Végül pedig a vállalati hálózatok szerepét elemeztük. ----- This is the final research paper on Interfirm relationships prepared within the frame of the program „In Global Competition 2004-2006”, at Corvinus University of Budapest, giving a synthesis of all papers carried out within this project. In our study we analysed interfirm relationships including the factors that motivate these relationships and the characteristics of the relationships that executives value the most. We also focused on performance measurement systems supporting interfirm relationships. Overall, companies find reliability, expectability the most important values in buyer-seller relationships. The second part of our paper deals with the characteristics of special fields of operation such as distribution, logistics, export, banking, e-business, strategic alliances, local government. We investigated how companies build relationships, how important these realtionships are, and how they are influenced by companies’ characteristics (size, ownerships, etc.). Our results suggest that interfirm relationships are mostly influenced by company size and to a smaller extent type of dominant ownership. Finally we analyised the role of business networks.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Projekt jelentés)
Kulcsszavak:Vállalatközi kapcsolatok, hálózatok, teljesítménymérés, eladó-vevő kapcsolatok, a kapcsolatok értéke, interfirm relationships, networks, performance measurement, buyer-seller relationships, values of relationships
Témakör:Logisztika
Vállalati vezetés
Vállalati szervezet
Információgazdaság
Azonosító kód:195
Feltöltő: Mónika Szatmári
Elhelyezés dátuma:10 Szept 2007
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:04

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap