Becser, Norbert (2008) Szolgáltatásminőség modellek ---- Its title in English: Service quality models. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
486kB |
Absztrakt (kivonat)
A szolgáltatásminőség mára az egyik legfontosabb fogalommá vált a menedzsment szakirodalomban, ugyanakkor annak fogalmi és tartalmi meghatározása a mai napig nem egyértelmű. A különböző értelmezésekből adódóan a kutatók számos szolgáltatásminőség (mérési) modellt alkottak (pl. Északi-modell, SERVQUAL, SERVPERF, Hierarchikus modellek, CVW modell, stb.), amelyek kronológiai és tartalmi (sőt egyes esetekben akár földrajzi) fejlődését vázolom a tanulmányban, nagyban támaszkodva Seth és szerzőtársai (2005) munkájára. Ismertetem az általam legfontosabbnak ítélt szolgáltatásminőség modelleket, röviden összefoglalva azok alapjait, feltevéseit, és kapcsolódási pontjait. A tanulmány az egyes modelleket szintetizáló instrumentum (Suuroja, 2003) értelmezésével és a további kutatási területek meghatározásával zárul. ------- Service quality has become one of the most important concepts of management-related publications, although its conceptualization is not obvious. As a result of the complex nature of service quality and its multiple interpretations, the researchers formulated several (measurement) models on service quality (i.e.: Nordic, SERVQUAL, SERVPERF, Hierarchical models, CVW, etc.). I provide a brief overview of the chronological and contextual (in some cases geographical) development of these models based on Seth et.al. (2005). I present the most important service quality models, giving a short summary on their basis, presumptions and connection points. As a summary I highlight the synthesized model by Suuroja (2003), and define the future research areas.
Tétel típus: | Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper)) |
---|---|
Kulcsszavak: | szolgáltatásminőség, szolgáltatásmenedzsment, kereskedelem, minőség, SERVQUAL, SERVPERF, hierarchikus szolgáltatásminőség modellek, sevice quality, service management, retail trade, quality, SERVQUAL, SERVPERF, hierarchical service quality models |
Témakör: | Marketing Vállalati vezetés Vállalati szervezet Vállalati stratégia |
Azonosító kód: | 277 |
Feltöltő: | Mónika Szatmári |
Elhelyezés dátuma: | 24 Jan 2008 |
Utolsó változtatás: | 01 Júl 2016 04:05 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap