András, Krisztina and Havran, Zsolt and Jandó, Zoltán (2012) Sportvállalatok külpiacra lépése - Elméleti alapok. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
221kB |
Absztrakt (kivonat)
Absztrakt: A tanulmány célja, hogy megteremtse a kapcsolatot a sportgazdaságtan és a nemzetközi üzleti gazdaságtan között, felhívva a figyelmet a két terület metszetének jelentőségére. Azt állítjuk, hogy a sportszolgáltatások sajátosságai, az üzleti gazdaságtan fókuszában álló termeléstől való különbözőségük indokolttá teszi a sportvállalatok nemzetközivé válásának vizsgálatát. A tanulmány bemutatja a sportszolgáltatások néhány egyediségét, amelyek a nemzetközivé válás szempontjából is relevánsak, majd a nemzetközivé válás első logikai lépéseként megvizsgálja, hogyan és milyen okból lépnek külpiacra a sportszolgáltatást nyújtó cégek. Miután a sportvállalatok bevételei öt különböző piacról származnak, az egyes piacokon külön tárgyaljuk a nemzetközi terjeszkedés motivációit, és formáit. ----- Abstract: The aim of the study is to connect economics of sports with international business economics while enhancing the significance of the commonalities of the two disciplines. We found that the specialties of sport services, that are profoundly different from the production-centered business economics, highlight the importance of separate scientific analysis of the internationalization of sport companies. The study projects the characteristics of sport services that are relevant regarding the process of sports companies becoming international. Furthermore, it explores the first logical step of internationalization: the reasons of sports companies appearing on foreign markets. Since the revenues of sports companies flow from five different markets, we separately describe the motives and forms of international expansion on each market.
Tétel típus: | Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper)) |
---|---|
Kulcsszavak: | Kulcsszavak: sportmenedzsment, nemzetközivé válás, külpiacra lépés, sportpiacok, szolgáltatások ----- Keywords: sport management, internalization, foreign market entry, sport markets, services |
Témakör: | Kultúra. közművelődés, sport Gazdasági fejlődés Vállalati stratégia |
Azonosító kód: | 381 |
Feltöltő: | Krisztina Kulcsár |
Elhelyezés dátuma: | 31 Máj 2012 11:51 |
Utolsó változtatás: | 01 Júl 2016 04:05 |
Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap