Szász, Levente and Demeter, Krisztina (2012) Fontosság-teljesítmény illeszkedés a termelési stratégiában és hatása az üzleti teljesítményre – dinamikus megközelítés. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest.
![]()
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
347kB |
Abstract
Absztrakt: A cikk célja a termelési stratégia dinamikájának vizsgálata a termelési versenytényezők fontosság-teljesítmény illeszkedése szempontjából. Az empirikus elemzéshez két nemzetközi adatbázist használtunk fel. Eredményeink alapján a magas szintű üzleti teljesítmény elérése érdekében a vállalatoknak agilis stratégiát kell kialakítaniuk, és gyorsan kell reagálniuk a vevői igények változására. A versenytényezők fontosságának és teljesítményének megfelelő illeszkedésére törekvő vállalatok nagyobb valószínűséggel érnek el jobb üzleti teljesítményt. A fontosság-teljesítmény illeszkedés javításának longitudinális elemzése támogatja mind az egymásra épülő képességek, mind pedig az átváltások elméletét, azaz összességében az integrált modellt. ----- Abstract: This paper aims to explore the dynamics of manufacturing strategy from the perspective of the importance-performance fit of manufacturing competitive factors. For the empirical research two different international databases are used. Results of our study suggest that in order to reach high business performance, manufacturing companies need to develop agile strategies and react quickly to changes in customer preferences. Companies aiming to maintain a proper importance-performance fit of competitive factors are more likely to reach higher business performances. The longitudinal analysis of importance-performance fit improvement provides support for both the cumulative capabilities and the trade-off theory, i.e. the integrative model.
Item Type: | Monograph (Working Paper) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Kulcsszavak: fontosság-teljesítmény illeszkedés, termelési stratégia, dinamikus elemzés ----- Keywords: importance-performance fit, manufacturing strategy, dynamic analysis |
Subjects: | Management Business strategy Production management |
ID Code: | 441 |
Deposited By: | Krisztina Kulcsár |
Deposited On: | 22 Jun 2012 10:40 |
Last Modified: | 01 Jul 2016 04:06 |
Repository Staff Only: item control page