Gelei, Andrea (2004) Beszállító-típusok és azok alapvető képességei a hazai autóipari ellátási láncban ----- Its title in English: Competitiveness in the car manufacturing industry: value dimensions and capabilities. Working Paper. Vállalatgazdaságtan Tanszék, Budapest.
![]()
|
PDF
- Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
330kB |
Abstract
A műhelytanulmány alapvető kérdése, hogy hogyan tudnak versenyképesek lenni azok a hazai kis- és középvállalatok, melyek a globális versennyel jellemezhető autóipari ellátási láncba kívánnak bekapcsolódni, illetve ott hosszabb távon versenyben maradni. E komplex kutatási kérdés megválaszolásához e műhelytanulmányban a versenyképesség, a vevői érték, illetve értékdimenziók és az alapvető képességek fogalmait és az ezek között lévő kapcsolatot vizsgálom meg. Az autóipari ellátási lánc, illetve az a mentén megtalálható beszállító típusokon keresztül hipotéziseket fogalmazok meg a versenyképesség, vevői érték és alapvető képességek gyakorlati megjelenésére, összekapcsolódására vonatkozóan. Ezt követően javaslatot teszek a felvázolt elméleti keret mentén az alapvető kérdés megválaszolásához szükséges kutatás koncepciójára is. A műhelytanulmány megfelel PhD Kutatási tervezetemnek. -------- The focal question of the working paper is how small and medium sized Hungarian supplier companies can join the global automotive supply chain and be competitive on the long run. In order to answer this complex question the term of competitiveness, customer value and value dimensions, core competences are defined and a concept among these key terms developed. Along the automotive supply chain different type of suppliers can be identified. These types can be described with different focuses in customer value and different set of necessary resources and capabilities. Hypothesizes about these are formulated and a proposal for the actual research methods created.
Item Type: | Monograph (Working Paper) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | versenyképesség, vevői érték, értékdimenziók, alapvető képességek, ellátási lánc, autóipar, competitiveness, customer value, value dimensions, core competence, supply chain, automotive industry |
Subjects: | Marketing Logistics Industry |
ID Code: | 82 |
Deposited By: | Mónika Szatmári |
Deposited On: | 22 Mar 2007 |
Last Modified: | 01 Jul 2016 04:04 |
Repository Staff Only: item control page