STRATÉGIAI SZÖVETSÉGEK A HAZAI TULAJDONÚ KÖZÉPVÁLLALATOK KÖRÉBEN (Összehasonlító elemzés az 1999. évi és a 2004. évi kérdőíves felmérések alapján)----- Its title in English: STRATEGIC ALLIANCES OF MEDIUM-SIZED HUNGARIAN COMPANIES

Buzády, Zoltán and Tari, Ernő (2005) STRATÉGIAI SZÖVETSÉGEK A HAZAI TULAJDONÚ KÖZÉPVÁLLALATOK KÖRÉBEN (Összehasonlító elemzés az 1999. évi és a 2004. évi kérdőíves felmérések alapján)----- Its title in English: STRATEGIC ALLIANCES OF MEDIUM-SIZED HUNGARIAN COMPANIES. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
346kB

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány a hazai középvállalatok által kötött stratégiai szövetségeket elemzi. A stratégiai szövetségek elterjedése 1994-től gyorsult fel Magyarországon. A folyamat jellegzetessége, hogy – a nyugati tapasztalatokkal ellentétben – elsősorban nem konkurens cégek, hanem beszállítói-felhasználói kapcsolatban álló vállalatok alakítottak ki tartós, részben integratív jellegű együttműködési viszonylatokat. A stratégiai szövetségekben főként a marketing-értékesítési és a termelési funkciókra irányult az együttműködés, míg a kutatás-fejlesztési megállapodások aránya csekély. A stratégiai szövetségek jogi kereteit tekintve a meghatározatlan időtávra szóló, írásos szerződéses megállapodás a legelterjedtebb megoldás. A hazai középvállalatok döntően magyar tulajdoni érdekeltségű cégekkel létesítettek szövetségesi kapcsolatokat. Kulcsszavak: stratégiai szövetség, verseny, kooperáció ------------ The study analyzes the strategic alliances of Hungarian medium-sized firms. Strategic alliances proliferated in Hungary from 1994 onwards. Characteristic of the process was that –in contrast to observations made in Western economies – alliances were created less frequently between competitor companies. Long-term co-operations were typically initiated between companies in a buyer-seller relationship and alliances frequently resulted in a tight integration of their operations. The most frequent functions subject to the co-operation were the marketing and sales functions and the production activities. However, research and development-focused alliances were rather seldom. Concerning the legal form of the alliances the most frequent were those concluded for an unspecified time period and put into written legal forms rather than just informal agreements. The majority of the Hungarian medium-sized firms formed alliances with other Hungarian-owned companies, rather than with firms in other forms of ownership

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:stratégiai szövetség, verseny, kooperáció, strategic alliance, competition, co-operation
Témakör:Marketing
Logisztika
Innováció, tudásgazdaság
Vállalati szervezet
Vállalati stratégia
Termelésmenedzsment
Azonosító kód:143
Feltöltő: Mónika Szatmári
Elhelyezés dátuma:19 Júl 2007
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:04

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap