A MAGYAR VÁLLALATOK ELEKTRONIKUS BESZERZÉS IRÁNTI NYITOTTSÁGA ------- Its title in English: HUNGARIAN COMPANIES’ RECEPTIVENESS TO E-PROCUREMENT

Juhász, Péter and Tátrai, Tünde and Csáki, Attila (2006) A MAGYAR VÁLLALATOK ELEKTRONIKUS BESZERZÉS IRÁNTI NYITOTTSÁGA ------- Its title in English: HUNGARIAN COMPANIES’ RECEPTIVENESS TO E-PROCUREMENT. Műhelytanulmány (working paper). Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest, Magyarország.

[img]
Előnézet
PDF - Requires a PDF viewer such as GSview, Xpdf or Adobe Acrobat Reader
399kB

Absztrakt (kivonat)

A Versenyképesség Kutató Központ 2004-ben a „Versenyben a világgal 1995-97.” Kutatási program és az 1999-es vállalati versenyképességi kérdőíves felmérés hagyományait folytatva, valamint azok tapasztalataira építve egy hároméves kutatási programot kezdett el „Versenyben a világgal 2004-2006  Gazdasági versenyképességünk vállalati nézőpontból” címmel. A program, továbbá egyéb felmérések (BellResearch, GKInet) alapján lehetőség nyílik a jelenlegi hazai „e-beszerzés helyzet” feltérképezésére, valamint a versenyképesség kutatás kérdőívére adott válaszok alapján a fejlődés várható irányának feltárására. A kutatás kifejezetten eltér a hagyományos megoldásoktól, azaz nem kívánja vizsgálni a hazai vállalati honlapok elterjedtségét, az interneten keresztül vásárló cégek vagy az ERP rendszert használó vállalatok arányát. Ezen, egyéb felmérésekkel alátámasztott eredményeket kívánja a kutatás továbbgondolni, többváltozós statisztikai elemzés készítésével és a mélyebb összefüggések feltárásával. A cél, tehát belső vállalati folyamatok, vevő-szállító kapcsolatok, az informatikai háttér elektronikus beszerzéssel való kapcsolatának felismerése és következtetéseink levonása. -------- The Competitiveness Research Center based on the experience of the „ In Global Competition 1995-1997” research programme and continuing the company competitiveness survey (1999) has begun a three-year research programme with the following title: „In Global Competition 2004-2006” Our economic competitiveness, company point of view”. Due to the programme and other researches (Bell Research, GKInet) there is an opportunity to map the domestic „e-procurement situation” and to explore the way of the possible further development according to the given answers of the competitiveness research. The research differs entirely from the general methods since it does not study the penetration of the domestic company home pages neither the number of the companies that purchase via the internet nor the share of the companies using ERP systems. The research is supposed to expend the existing results by preparing multiple-factor statistical research and uncover the hidden contexts. Thus our aim is to recognise the interconnections among the internal company processes, the customer-supplier relations and the procurement related IT background infrastructure and to set up our conclusions.

Tétel típus:Monográfia, jelentés (Műhelytanulmány (working paper))
Kulcsszavak:elektronikus beszerzés, elektronikus kereskedelem, e-business, internet-penetráció, beszerzési stratégia, vállalatirányítási rendszer, electronic procurement, electronic commerce, e-business, internet-penetration, purchasing strategy, ERP system
Témakör:Logisztika
Innováció, tudásgazdaság
Információgazdaság
Termelésmenedzsment
Azonosító kód:179
Feltöltő: Mónika Szatmári
Elhelyezés dátuma:30 Aug 2007
Utolsó változtatás:01 Júl 2016 04:04

Csak a repozitórium munkatársainak: tétel módosító lap